Annonser från BloggPartner

Mina medryttar-sköthästar

Så då tänkte jag berätta lite kort om varje medryttar/sköthäst som jag har/ har haft!

Jag tänkte börja med den allra första jag fick:

Kiralyn
Detta är en äldre dam på 23 år, hon är en shagya-arab, svartbrun i färgen.
Den här hästen fick jag 2006 och har haft hand om som min egen, tyvärr så har jag inte möjlighet att komma till henne så ofta längre och nu på senaste tiden har jag varit där 1 gång på 6 månader :(
Iaf Kiralyn är ett avelssto som inte är så jättemycket utbildad med det har funkat bra ändå, det är en väldigt snäll tjej men hjärtat å rätta stället, hon vet vad hon vill och tycker det är superkul att galoppera i skogen eller på ett öppet fält så man får springa av sig.

Falken:

Detta är en d-ponny på 15 år, jättemysig ponny som ställe upp, honom red jag tyvärr bara i några månader sedan funkade det inte längre av personliga skäl!
Han är iaf jättesnäll och trevlig och rätt välutbildad. Tyvärr har han haft problem med det ena och det andra så hans tid till himmeln är snart kommer, trist;(


Ebbonie:

Den här hästen tog mitt hjärta med storm!
Det var vintern 2010 som jag äntligen fick chansen att ha hand om denna underbara häst!
Ett halvblodssto f. 90 174 ch hög.
Ebbonie har gått lite som westernhäst och det är nog en av dom absolut snällaste hästarna jag någonsin stött på! En riktig myshäst. Jag var i stallet i stort sett var dag och pysslade om henne, det tog några veckor inte jag satt på hennes rygg för första gången.
Ebbonie var också dräktig när jag "fick" henne och den 31 maj 2010 kom en liten hingst till världen (info kommer)
Hon är en exemplarisk mamma! Iaf jag fortsatte och rida och jag började även med lite NH och tränade lite.
Tyvärr kom domen i februari detta året, Hon skulle säljas!
Tårarna rann och jag gick bara och väntade på att allt skulle vara över, slippa känna känslan att det kan ske närsom helst!
Några veckor senare var hon såld och redo att flytta till sitt nya hem som låg i Kristanstad (www.stall-rya.se)
Nu har det gått flera månader och det är fortfarande jobbigt att gå upp i stallet för att ta hand om hennes föl pilgrim. Men han har också en stor plats i hjärtat så det är för hans skull och för deras ägare som är så tacksam för all hjälp hon får!
Jag hoppas att jag ska få se min älskade häst igen någon gång!


Pilgrim:
Pilgrim är då Ebbonies föl, han är 1 år, Jag måste säga att detta är en fantastisk unghäst, väldigt trevlig för att vara så pass ung. Redan från dag 1 började vi hantera honom dvs, ta på honom, gå med honom osv. och det är vi väldigt glada för då unghästar kan vara väldigt besvärliga om man inte börjar tidigt. Jag är i stallet så ofta jag kan och har en fast dag i veckan som jag har ansvaret för honom och hans kompis Ronja. Det finns inte så mycket mer att säga om honom, ÄNNU!


Här var en liten presentation av hästarna jag har haft hand om eller har! undrar ni någor är det bara att fråga!

Peace!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Fin blogg, och fina hästar <3

2011-08-16 @ 00:03:31
URL: http://hest.beldo.se/
Postat av: Jojjo

fin blogg!

2011-08-16 @ 08:44:00
URL: http://dressyrisiktet.blogg.se/
Postat av: Hanna

söta bilder :)

2011-08-16 @ 12:20:28
URL: http://dailyhorses.blogg.se/
Postat av: Rebecca V

Tack så mycket för era fina kommentarer :)

2011-08-16 @ 12:34:31
URL: http://allroundhasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0