Annonser från BloggPartner

Ozzy

Idag har det varit både en jättebra dag och en jättedålig dag, de dåliga behöver vi inte ta upp men de bra var att min hopplektion ida på skolan gick sjuuukt bra!! :D jag har inte hoppat så mycket innan men idag gick det sjukt bra:d Red en trevlig strhäst som heter Ozzy.

Vi gjorde lite olika övningar, den första var att bara rida över 6 bommar i fältsist och träna på balans och ridväg.
Efter vi gjort det började vi hoppa lite, första hoppövningen var att först rida över 3 bommar och sen över ett kryss nästa var att rida över bommarna och sedan göra en volt och sedan över krysset, volten var för att rida rakt mot hindret , träna på de alltså, sedan gick vi över till att rida över bommarna och efter den sista fatta galopp och göra en volt och sedan på hindret. + vi skulle få rätt galopp efter med, jag fick fel ett par gånger men de andra var jättebra. Jag fick ett stopp också innan hindret som jag är imopnerad över mig själv att jag satt kvar :P Vi kom lite långsamt in på hindret och han var påväg att hoppa men ångrade sig och vek av åt sidan och jag var nära över på andra men  jag klarade de, tappade sigbyglen och så men hade "rätt" kvar i så jag tog stöd på den :)

Ozzy:)

Så förövrgi är jag väldigt nöjd med min ridinsats idag!:)

Peace

Är det ingenting ni vill att jag ska skriva om ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0