Annonser från BloggPartner

Rest in Peace

Idag blev falkens sista stund i livet!
Efter en tids sjukdom, dvs mag och andingsproblem så var det hans tid att nå himlen!:(
Jag hann tyvärr aldrig lära känna Den ponnyn speciellt mycket, men under den tiden ja var medryttare på honom hade jag riktigt kul! Han var den snällaste ponnyn jag träffat och skulle aldrig göra en fluga förnära! Det var med andra ord en perfekt ponny!
Han var en alldeles lagom ponny med lagom motor, ja lagom av allt! Han älskade att hoppa! Kommer ihåg en gång när jag red i det fina vädret, så ägarens pappa var ute och höll  på en en lufttrycksmaskin som falken var livrädd för, eller ja inte livrädd för men jaja, när vi skulle galoppera så for han förbi snabb som vinden och sedan tvärbromsade han när han var förbi, haha! Jag blev även offer för att trilla av honom . Det var ingen stor grej, en bil körde förbi med släp när jag skrittade av på långa tyglar och släpet studsade till och Falken blev rädd och slängde sig åt ena hållet och jag åt andra.

Jag fick åtminstone uppleva några roliga stunder tillsammans med honom och jag önskar att det vora fler!

Jag kommer att sakna Honom fruktansvärt mycket! Det kommer bli så tomt i hagen när man åker förbi och inte ser någon Falk luffsa runder och leva livet.

Nu kommer han i alla fall att må bra utan besvär!
Nu kommer han att få springa på de stora gröna ängarna föralltid!

Jag säger inte Hejdå, jag säger Vi ses igen!

Vila i Frid Falken, Jag kommer sakna dig!



Kommentarer
Postat av: Hanna

härlig bild :D

2011-08-26 @ 22:14:56
URL: http://dailyhorses.blogg.se/
Postat av: Håkan

Ja, han var fin :-((

2011-08-28 @ 17:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0