Annonser från BloggPartner

Ridning

idag har jag äntligen ridit igen! Det blev tyvärr inte Chardonnay, eller lilla grå som han kallas:p utan det blev en annan liten storhäst som heter Mickey! han var supertrevlig, Dock märktes det av att jag inte ridit på länge så lite ringrostig var jag allt haha, skänklarna var väl inte alltid där dom skulle, men jag tyckte det gick bra ändå:)

Passet började med att vi gick in i ridhuset och satte upp o så, sen skrittade vi lite på långa tyglar, efter en stund tog vi tyglarna och började jobba hästarna, ställa dom åt både höger och vänster, sedan travade vi och gick in på volten, sedan skulle vi galoppera, det gick också bra när han väl ville haha :p Jag står ofta upp lite i fältsits när jag galopperar, tycker det känns bäst och får bättre skänkelläge. Men satte mig ner efter ett par varv igen, måste lära mig haha :D Sen innan vi va färdiga så fick vi gå igenom hästarna hur vi ville och trava av dom i valfritt tempo oså:) Men överlag tycker jag att det gick bra för att vara första gången på ett år, man tappar ändå rätt mycket! På köpet av detta passet fick jag även skoskav och skav på ringfingret efter tyglarna.. inga vantar....

Aja imorgon ska vi till månsgård och köpa ridgrejor som skolan står för, vi ska även rida ver cavaletti och små hinder, för att kolla av vår balans! Får väl se hur det går!  Berättar mer imorgon...

Ha det bra
Peace

Mickey:)

Kommentarer
Postat av: elina - Islandshäst blogg

vad gör du då?:)

2011-08-29 @ 19:38:39
URL: http://ponnyhastens.blogg.se/
Postat av: Rumah Dijual

After examining a few of the blog posts in your web site now, and I actually like your way of blogging.

Postat av: Pakaian Muslim Modern

Thanks for spending the time to discuss this, I feel strongly about it and love reading more on this topic.

Postat av: Jual Beli Mobil Bekas

You most definitely have made this blog into something special. You clearly know what you are doing, you have covered so many bases.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0