Annonser från BloggPartner

Rebecca Vinje- Vem är jag?

Ja vem är jag? Inte så svår fråga faktiskt!
 
Jag är en helt vanlig tjej från skåneland! 17 år och bor strax utanför Helsingborg.
Hästar har varit i mitt liv så länge jag kan minnas, och jag har väl ridit i ca 11 år skulle jag tro och man kan ju kanske tycka (bl.a jag) att jag borde kunna mer och rida bättre än vad jag gör efter 11 år men jag har haft rätt mycket otur vad gällande hästar, skador på mig och hästarna, försäljning, mindre bra ridskolor, avlivning... Ja!
Men det behöver vi inte gå in specifikt på! Jag lär mig något varje gång jag rider och det är väl huvudsaken? Men blir ju aldrig fullärd!
Förhoppningsvis kommer turen på min sida så småningom!
 
Lite mer om mig själv!
 
Som sagt, 17 år, skulle börja gymnasiet hösten - 11 men det blev inte riktigt som det var tänkt! Tanken var att jag skulle tillbringa mig 3 år på Helsingborgs Praktiska gymnasium men redan första dagen kände jag att  detta var fel , här kunde jag verkligen inte gå kvar! Jag hade valt hästlinjen och några dagar i veckan skulle vi vara på Helsingborgs ridhus för hästlektioner och ridlektioner vilket var kanon, där trivdes jag! Men sen kom vi till skolan där det inte alls funkade, så då började resan med att hitta en ny linje! jag som redan hade beslutångest första valet och nu var det dax igen!
 
Jag var runder på 4 andra skolor utöver praktiska och jag kände inte att jag passade in någonstans!
Det slutade med att jag skrev in mig på Helsingborgs Ridgymnasium, där jag i några månader säkte praktikplats istället, eftersom jag kände att det gått så pass långtid  att jag tyckte det var jobbigt att komma in i en ny klass.... Igen! Tiden gick och ingen praktik hittades inom rimligt avstånd så då kom nästa beslut, hoppa in i klassen i alla fall eller ta ett sabbats år! Det blev det sistnämnda! Det var dock ett av , eller det var de tråkigaste året jag någonsin varit med om! Otroligt ensamt blev det eftersom alla vänner gick i skolan, och här satt jag!
 
Men nu, när hösten är nära, har jag bestämt mig för att gå Helsingborgs ridgymnasium linje hästhållning inriktning djursjukvård! Vi får väl se hur det urartar sig. Motivationen går upp och ner, men jag har bestämt mig, jag SKA gå oavsett vad jag själv säger för utbildning måste jag ha!
 
Och ja, som ni förstår på mitt val av skola och linje så tycker jag om djur, eller ja, jag älskar djur! I nästan alla dess former, är inte så glad för spindlar och såna räliga smådjur!
 
Jag har 3 djur själv, en hund Sammie (4) och två katter Musse(6) och Mimmi(11)! De är de bästa djur man kan tänka sig!
 
En närmre presentation av de kommer så småningom om intresse finns! :-)
 
Jag älskar även att fotografera och har nu tagit det ett steg längre, hobbyfotograf! Mer om det kan ni läsa i kategorierna "fotografering" och Portfolio!
 
Men detta var lite om mig, frågor kan ni ställa när ni helst behagar!
 
Ni är alltid välkomna på min blogg och jag hoppas ni gillar den! Kom gärna med feedback om ni tycker det behövs!
 
Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0