Annonser från BloggPartner

GnällGnällgnäll

Jag är så trött på det ständiga gnället om de olika ridgrenarna som pågår på bl.a Ponnysanning!
För er som kanske har missat det så handlar det då om EX en hoppryttare gnäller på en travmänniska och så tvärtom... Men varför tror man att man kan ta sig rätten till att gnälla på en annan gren som man inte har en aning o hur den fungerar? Visst jag har också skrivit om de olika grenarna, men skillnaden är att jag drar inte alla över en kam som många andra gjort! Det finns skit inom hoppning, det finns skit i dressyr, det finns skit i alla ridgrenar men bara för att man har sett en behandla sin häst illa så betyder inte det att alla gör det?!

Det är klart att man ska uppmärksamma sporterna både vad som är rätt och fel men man ska inte klanka ner på sporten för det! Sålänge det endast är snack om saken så kommen ingenting att ändras.
Man borde ta reda på sann fakta innan man ger sig friheten att skriva något som jag anser kränkade om någonting! För jag anser att det är kränkande att skriva, travmänniskor behandlar sina hästar illa, dressyrryttare drar sin häst i munnen, hoppryttare slår sina hästar med spö! Ja Det finns de som gör det, men långt ifrån alla! Varför inte för engångs skull uppmärksamma det som är bra och inte alltid det negativa?

Samma gäller denna meningen som jag också läste : Hästfolk tror sig veta allt om alla! Jaha, och sen när lärde "du" känna alla hästfolk? Det är sånt och sådanda som verkligen retar upp mig, de som drar alla över samma kant, de som inte kan skilja på Det finns och  alla!

Såklart har vi ala åsikter men om man ska dela med sig av dom så ska man lära sig att få till det rätt, lära sig skriva på ett sånt sätt utan att det kränker andra!

Jag tycker att det gäller att man uppmärksammar rätt saker och med måtta, uppmärksamma de som tar väl hand om sina djur, men man behöver inte överdriva, samtidigt som man uppmärksammar de som inte tar lika väl hand om dom, men definitivt inte lika mycket men tillräckligt för att det ska komma ut så man kan göra någonting åt det!

Nu tycker ni säkert att detta inlägget var helflummigt men jag är trött och jag blir irriterad på sånthär så det får ni stå ut med!  Jag säger bara Se och lär folk, se och lär!

Btw, Tro inte att jag inte tycker det är förjävligt när vissa behandlar sinahästar illa, för jag lovar er, det gör jag!! Men det hjälper samtidigt inte att sitta och gnälla över varandra, det gör ingen skillnad tyvärr!


Ebbonie får bjuda på dagens suddiga bild :-)

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag drar alla travmänniskor över en kant.

När hästen ska springa snabbt så är det galopp som är deras naturligaste sätt, inte trav. Att då tvinga hästen att ta sig fram så snabbt som möjligt genom att trava och inte tillåta dom att galoppera blir onaturligt.

2012-03-03 @ 21:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0