Annonser från BloggPartner

Dagens ridpass

Kom hem från Pino för ett tag sedan, fick ta en lång varm duch, det har ju faktiskt snöat i Skåneland idag...! :)
 
Jag tänkte berätta om ridpasset idag, det gick sååå bra! Idag tränade vi lite på ryggningar som gick betydligt bättre än sist, vi tränade även på skänkelvikningar , förvänd galopp och galoppombyten!
Oj så bra det gick. Förvänd galopp har vi bara gjort en gång tidigare så tänkte att jag fick prova på det idag igen.
 
Jag började i förvänd för att sedan ställa om och göra ett byte, första bytet gick klockrent rakt igenom! Lika så andra bytet. I vänster varv bytade hon också kanon fast där kickade hon varje gång jag bytade vilket faktiskt var väldigt kul, jag satt och skrattade hela tiden! Det är första gången jag tyckt att det varit roligt när en häst kickat så för det var inte lite! Annars har jag blivit lite skraj/orolig men inte idag!! :D
 
Pino blev superpigg när jag gjorde bytena så hon krullade ihop nacken och släppte bettet lite så jag fick driva framåt ännu mer för att få fram nosen igen vilket funkade bra.
 
Åh jag kan inte glömma hur bra det faktiskt gick! Hon är en  riktig läromästare den hästen, gör man själv rätt så gör hon rätt.
 
Hon blev mjuk och fin, hon släppte väldigt bra  i höger sidan. jag är väldigt nöjd med oss båda. Det är sådana här pass man vill ha filmer på men det var ju kolsvart ute förutom ett par lampor som lös upplite grann.
 
Jag är väldigt glad att jag får chansen att rida en så fin och en så otroligt snäll häst som Pino, hon är så personlig, vilket jag gillar! Kiralyn var också det!
 
Så passet kan beskrivas som superbra!!! :)

Kommentarer
Postat av: emma

vilken snygging till häst!:D

Svar: Visst är hon :D
Rebecca

2012-11-30 @ 20:42:35
URL: http://forskalle.blogg.se
Postat av: Sara Hermansson

Passa på att köra länk byte med mig bara idag!
Läs mer på bloggen!

Kram Sara :)

Svar: Inga reklamkommentarer tack!
Rebecca

2012-12-08 @ 00:40:47
URL: http://sarahermansson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0