Annonser från BloggPartner

Min fina flicka

Kom nyss hem från stallet! Kislany var såååå duktig idag :') Tanken var att jag skulle longera henne men vi blev lite fler på banan än tänkt, så jag knallade ut med henne i grimma och grimskaft och gjorde lite lydnasövningar istället, och hon var jätteduktig!

Eftersom det har regnat endel så fanns det vattenpölar i paddocken som passade utmärkt idag. Hon fick gå igenom dom, stå i dom, backa i dom och hon gjorde allt utan det minsta problemet! :)

Vi tränade även på att gå framåt i lugnt tempo vilket blev lite för lugnt x) Men även att om jag stannade så skulle hon stanna och det gjorde hon på ett ögonblick! Vi backade tillsammans också, jag stod bredvid och backade och "ryckte" lite i grimskaftet och då backade hon med, jag stod även framför henne och gick mot så skulle hon backa! Ja hon skulle helt enkelt göra som jag och inte gå på mig! Efter en stund gick jag in och hämtade lite godis till henne eftersom hon var så dudktig och hon skulle få belöning när hon gjorde rätt :) Då blev hon liteknäpp haha och hade hela tiden fokus på min ficka, vilket resulterade till att vi fick träna på att lägga fokus på  mig och inte godiset, så hon fick godis när hon gjorde nåt bra men inte närhon tiggde om det. ex om jag stannade så stannade hon med Men letade efter godis, då fick hon inget, men om jag stannade och hon med men utan att leta då fick hon :)

Vi travade ihop också , så fint steg hon har (a) Men hon var jätteduktig även där! Stannade jag stannade hon!

När vi hållt på ett tag började hon tröttna och flamsa runt lite och då slutade vi och gick ut i hagen istället, fast hon hade nog hellre velat stå inne haha.

Men som sagt, hon var superduktig, stolt över min tös!
Kul när det går så bra, hoppas det går lika bra nästa gång :)

Idag blev det inga bilder tyvärr, så har inga nya att visa er.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Svara gärna på våran fråga i bloggen!

2011-12-30 @ 16:52:03
URL: http://islandstravare.blogg.se/
Postat av: Lina Jonsson

Fin blogg ! :D

2011-12-30 @ 18:52:50
URL: ehttp://ryttareochhast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0