Annonser från BloggPartner

Ridlektion

Idag hade jag min första privatlektion! Det gick superbra :D Riktigt roligt var det!

Jag kom till stallet lite sent men de gick bra ändå, jag fick rida Mickey :D Har skrivit om honom innan :)
Han är jättesnäll, när jag har ridit honom innan har han varit lite seg, men idag var han en piggelin :P

Passet gick ut på att få honom lite lösgjord och träna lite ridvägar ( 8-volten) samt att jag skulle slappna av lite mer :)

I slutet ska ni få en bild (ritad) hur det såg ut :)

Jag ska beskriva lite hur övningen gick till:)

När jag samlat upp honom lite så började vi med att jag svängde rätt upp från A och gick mellan 2 sockerbitar, det var viktigt att hästen var rakt ställd! När jag kommit igenom sockerbitarna skulle jag först göra en volt till höger och igenom SB (sockerbitarna) och sedan göra en volt till vänster. Mickey skjuter gärna ut höger bog så det fick jag jobba mycket med!  Denna övningen gjordes i skritt och trav!

när vi skulle börja galoppera så svängde jag in från A , samma som innan, och började samla för galopp mellan SB , jag lägger ut en film sen! Där kmmer ni även märka att han stretar emot lite haha, han går med huvudet lite högt, men vissa stunder gick han jättefint, det ser ni med :)

Men passet gick mycket ut på att ställa hästen och att få en kontrollerad fart, somsagt han var en piggelin idag ;)

Mickey är så söt, för när han tycker nåt är kul så piper han alltid till när man ska galoppera haha :P

Men jag är jättenöjd med passet och längtar tills nästa vecka :D
Skritt och trav:

Galopp

Hoppas ni fattar :p

Film kommer
Peace

Kommentarer
Postat av: Hanna

Missa inte vår julkalender som startade igår! under första luckan fanns en utmaning, ta chansen att utmana oss med vad du än kommer på och vill se oss göra! inlägget hittar du här: http://dailyhorses.blogg.se/2011/december/1-december.html#comment



Om du inte gillar dessa kommentarer, förlåt!

2011-12-02 @ 21:17:39
URL: http://dailyhorses.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Tävling i Samarbete med Emmishopen på bloggen:)



http://kajsaochtuva.blogg.se/2011/november/tavling-i-samarbete-med-emishopen.html



Var gärna med och lycka till!:D



Förlåt om du har fått detta två gånger :/

2011-12-02 @ 22:56:04
URL: http://kajsaochtuva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0