Annonser från BloggPartner

Ridsportens publik

satt och tittade på sthm horseshow innan, inspelat, så sa pappa något i denne stilen : är inte publiken ofta väldigt hysteriskt?
Och ja! Det kan jag hålla med om, publiken inom ridsporten är jäkligt hysterisk ofta! De skriker för minsta lilla grej som händer...

En gren där jag verkligen stör mig på extra mycket är mounted games på gbg horseshow! Ja inte själva grenen men publiken! Dom skriker som stuckna grisar. Han dom någon gång tänkt på djuren som springer för livet inne på banan? Hästar är inte gjorda för verken vara inomhus eller ha skrikande människor runt om kring sig.

Sen kommer ofta ett motargumment mot detta och det är : Men dom är vana vid det!

att dom är vana , betyder det är dom gillar det ? Har dom sagt det eller ? njä don't think so!

Jag tycker det är fullständigt respektlöst mot djuren att sitta och skrika som galningar!
Jag tycker att det är kul att titta på det för att hästarna är så otroligt snälla och givmilda samt tålmodiga! Och jag kan svära på att jag INTE  sitter och gapar och skriker, då hade jag inte suttit och skrivit detta inlägget.

Men allt som allt, ink alla grenar så är det helt galet vad det skriks inne ´på arenorna!

Vad tycker du om detta ?



Peace

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ofta är det såhär: jag har själv varit på Sthlm horseshow, och tycker inte det skriks så värst mkt. Men dom gångerna det faktiskt görs det så har speakern bett om det. Till exempel när det är 4-spann, då ber speakern om det. Dom hästarna är vana vid skrik och så eftersom dom är tränade så!

Detta var min åsikt. Ha det bra!:)

2011-12-31 @ 13:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0