Annonser från BloggPartner

Hovbensfraktur

Min lilla skrutt har råkat ut för en hovbenesfraktur! Inte så konstigt att hon har haft ont! :(

Så nu börjar en lång resa att komma tillbaka..
Först ska hon ha boxvila i 6 veckor, sedan ska hon  på återbesök hos veterinären, för att ev bli het återställd skull det ta 6 månader!:(

Vad är det för förbannelse som kommit över mig? Otur med praktik, sammie blir sjuk igen, kiralyn skadar sig! :(

Jag var inte med hos veterinären så jag kan inte berätta så mycket om vad som sas mer än detta, det räcker ju dock för att veta att det kommer ta väldigt lång tid...

Hon kommer i alla fall att få mycket omtanke, blir mycket mockning, eller ja så mycket som det går när hon är i boxen samtidigt, man får väl mocka flera gånger om dagen! Hon kommer att få bli borstad mycket också! Det är första gången hon har stått inne såhär länge ( 5 dagar) utan att åka i taket och nu skahon behöva stå inne i minst 6 veckor till :(

ledsen för samma bild!

Peace

Kommentarer
Postat av: SHUNi- hästblogg

Var gärna med och diskutera på min hästblogg angående skarpa bett och sporrar i kombination på en stark/het häst :) Vad tycker du? Är det dubbelmoral eller inte? Din kommentar betyder mycket! :)

2011-11-11 @ 12:23:57
URL: http://shuni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0