Annonser från BloggPartner

Min största rädsla inom ridsporten

Att skada mig så allvarligt att man antingen dör eller blir förlamad/ aldrig kunna rida igen är väl den största rädslan! Liksom vem vill det ? ;) Det är självklar med som jag skrev igår om vad som aldrig får hända, att någon av hästarna jag rider tar hand om skulle dö!

Men jag är väldigt rädd för att skada mig allvarligt, i nuläget är jag inte direkt en sådan ryttare som sätter mig på vilken häst som helst, vilket jag tycker är synd, men jag har inte det självförtroendet som jag önskar mig, jag hade mer än gärna varit den självsäkra som kan hoppa upp på vilken häst som helst och rida igenom den..
Jag skulle gärna vilja med tillridare eller liknande, men just nu känner jag att det är rätt hopplöst..! Vilken egentligen inte är så konstigt med tanke på att jag inte ridit "ordentligt" på väldigt länge.. :( Jag har tyvärr haft en hel del otur med hästar som sälj, avlivas, blir skadade, och tyvärr hittar "fel" hästar för mig som vill utvecklas... Jag har älskat och älskar alla hästar jag har haft som sköthäst eller medryttarhäst men eftersom jag har velat utvecklas som ryttare har det blivit helt fel.... Med tanke på att de jag hittat varit lite till åren... kiralyn är 23 år i nuläget skadad, Ebbonie var 18/19 år och Falken, har var ju dock bara 15 men det blev inte riktigt som de skulle.. Behöver inte gå in på det ! ;)

Men ja som ni kanske förstår så har jag endel otur.. :( Nuförtiden brukar jag kalla det "min dagliga otur" För det händer Alltid något i stortsett varje dag som inte borde hända, eller något som inte händer men borde händ.. ja ni fattar.....
Men inte mer om det!! :)

Ni förstår nog vart jag vill komma ;)

Jag bjuder på en fin bild istället!!


Jag kommer dessutom att uppdatera lite mer underkvällen, ni får kika in igen senare och se vad det är ;)

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0