Annonser från BloggPartner

Svaren från frågestunden

1. Har du en egen häst?
Nej Jag har tyvärr ingen egen häst!

2. Hur gammal är du?
16
3. Vad är det du gillar mest med hästar och ridningen?
Hästar är så fantastiska djur! Känslar att kunna umgås och rida på ett så stort och starkt djur med helt egen vilja är underbar! Att kunna veta att man samarbetar med sin häst och man är glada tillsammans!
Så det är själva känslan i allt och att det är så underbart fina djur!

4. Vad brukar du äta för frukost?
Haha , när jag äter frukost så brukar de bli typ ett par mackor bara :P

5. Vad har din tandborste för färg?
Rosa :)

Vad är det bästa du vet?
Djur!!

Vilka bloggar läser du regelbundet?
Förut läste jag säkert minst 7-8 stycket bloggar om dagen, men insåg att det blev lite väl mycket haha så nu är det väl Dressyrmupparna, ponnysanning, NellieBerntsson :) Sen är det väl några B-bloggar som jag klickar in på ibland, och typ ett par gamla vänners bloggar men dom är rätt trista haha xd Det händer att jag går in på johannagrant och teamsl och ibland kissies :)

Dina favoritlåtar?
Alla med Von Benzo :D

Varför rider du ofta utan bett?
Jag har sagt det innan men jag kan väl ta det igen.
Redan från när Kiralyn reds in avskydde hon bett, hon tyckte det var riktigt obehagligt att hanågot i munnen så alternativet var ju då hackamore! Det funkar hon jättebra på, hon reds in i det och därför rider jag ofta i grimma också, dock gör jag det nu endast för att hacket är sönder. igen. så Kiralyn har helt enkelt aldrig gått med bett, vilket jag tycker är bra, man ska ha så lite som möjligt på sin häst tycker jag:)

Berätta lite om din häst?
Jag antar att du menar kiralyn då eftersom det är henne jag rider...
Kiralyn är ett shagya-arabsto på 23 år. Jag har ridit henne i 4 år, haft henne i 5 men hade ett uppehåll som vi inte behöver gå in på!
 Kiralyn är världens snällaste (oftast) haha MEn hon är supersnäll, aldrig elek, förutom när hon inte vill bli fångad i hagen (A) Det är på senaste tiden hon lärt sig att man kan göra ett bocksprång i galoppfattingen , sånt som jag egentligen hatar men jag känner henne och vet att hon inte gör något annat än det! Om jag hade provridit någonannan häst och dom innan sagt att det bockar, hade jag aldrig hoppat upp på det xd men nu är de på senare tid honbörjar med det och då känner jag henne redan :)
Hon har gått som avelssto i hela sitt liv, eller slutade -07 då hon fick sitt första stoföl, som vi väntat på så vi kunde avla vidare på henne :) Hon är knappt utbildad, hon har ridits pyttelite western för flera år sedan mend et är inget direkt hon kommer ihåg, men med tanke på att hon är så gammal så blir det endast skogsridning för oss nu, hade vårt sista dressyrpass för ett par veckor sedan och det gick så dåligt så jag insåg att det inte är värt att lägga energi på så det blir istället något vi båda tycker om :) Ja det var väl lite om henne! Hon är en väldigt personlig häst vilket jag gillar :)

Vad är det bästa och sämsta med din häst?
Bästa: hon är en helt underbar individ, hoon är jättesnäll och söt och även pigg för att vara 23 år gammal :)
sämsta: hon kan vara förjävlig när man ska hämta henne i hagen, hon verkligen jävlas med en, man kommer typ 1 meter ifrån henne sen sticker hon iväg så man man hålla på så hur länge sen helst... men det är väl det, sen äde ju dock synd att hon itne är mer utbildad men det är ju inget som är direkt dåligt med just henne :)

Vad är ditt mål med ridningen och hästarna?
Ja, det första är väl att kunna få ha en egen häst! Jag är inte direkt ute för att tävla stora klasser eftersom jag har sån prestationsångest! Men kanske få tävla någon klubbtävling eller CR :) Och bara ha roligt och utvecklas tillsammans med hästen!
__________________________________________________________________________________
Så då var det alla svaren! Jag tänkte ha en frågestund i månaden eller varannan månad så då kan ni fråga mer, ni får självklart fråga annars också :)

Peace

Kommentarer
Postat av: Ida

Bra svar! :D

2011-11-05 @ 16:14:30
URL: http://idaaugust.blogg.se/
Postat av: Sofierider - TÄVLING I BLOGGEN

Missa inte chansen att vinna ett unikt pannband med vitt foder och stora swarowskistenar! Anmäl dig till tävlingen i min blogg :)

2011-11-05 @ 18:01:50
URL: http://sofierider.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jättefin header :D

2011-11-05 @ 19:28:54
URL: http://namnetduminns.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Jag följer alltför många bloggar... fast har sållat ut några nu :D haha



Vad tycker du om min blogg? Något jag behöver ändra? :)

2011-11-06 @ 10:48:06
URL: http://yassei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0