Annonser från BloggPartner

Dressyrmupp

Har under kvällen haft ett trevligt samtal på msn, men Linn, pratat en del om hästutbildning och självförtroende och stuff, måste säga att det känns bra att prata med någon som upplever/upplevt samma saker som en själv!:o Finns många som är väldigt kritiska mot henne, vad hon gör, varför hon gör som hon gör, osv, men måste säga... Det finns nog ingen som jag "känner" som har så god hästhållning som hon har!! Jag vill Inte vara en smörare eller något för vi alla har brister, men det är väldigt få jag kan hitta hos henne! Hon är en enorm förebild för mig, oavsett hon vill eller inte haha (a) nej men jag ser väldigt mycket som hon gör som faktiskt har en betydelse! Hennes hästar mår ypperligt hos henne, som jag ser det utifrån internet, vilket jag i detta fallet litar på Väldigt mycket! Jag är enormt glad att jag klickade mig in på deras blogg för nästar exakt 1 år sedan! Jag har lärt mig otorligt mycket av att endast läsa deras inlägg och titta på bilder och videos! Jag blir lika imponerad varje gång jag läser att hon ex blivit sparkad eller trillat av eller skadat sig på något annat vis, men fortsätter lika glad ändå, för att hon älskar sin häst! Inte nog med att hon pysslar mycket om Cupido ( vars namn jag inte visste hur man uttalade innan hon gjorde en video om det haha ) men hon är även fortfarande väldigt intersserad hur hennes förra ponnyer har det, vilket jag tycker tyder på en seriöst hästmänniska! Jag tycker att man ska kunna vara intresserad av hur sina fd bästa vänner har det även om man i nuläget har en ny! Jag skulle väldigt gärna vilja träffa henne "på riktigt" också, för att jag blir så insatt i hennes liv när hon skriver på bloggen och skulle gärna vilja uppleva det som hon gör! Om ett par år ska jag och Anna även börja rida in Pilgrim, och tack vara Dressyrmupparna har jag fått en insikit hur det skulle kunna gå till när man rider in en häst! Varje häst är dock olik den andra men man kan ialla fall få ett hum om hur man skulle kunna göra! Även om man endast läser och ser någon video så är det grymt mycket information som man ska ta vara på OM man är intresserad , för mig spelar det ingen roll om man någon gång ska rida in en häst eller inte, jag tycker att det är värdefull information som man ska ta vara på! :-) Men nu tillbaka till ämnet! Som sagt, jag är grymt imponerad av det Linn gör och hur duktig hon är på det hoon gör.. Hon har flera gånger sagt att hon inte är någon expert på någonting och det visar att man har brister men man är villig att lära sig, vilket är enormt viktigt när man sysslar med hästar! Jag ser upp till henne till 100% och om det skulle vara någon inom ridsporten som jag skulle vilja vara för en dag, skulle det helt klart vara Linn! Hon har även , som jag uppfattat det, en kronisk smärta i kroppen som hon måste stå ut med hela dagarna , vecka in, vecka ut, men gnäller hon ? Nej! Vilken jag kan garantera att många andra skulle gjort!! Även om hon har ont såå slänger hon upp sig på hästryggen (undantag nu när Cupido är skadad) och gör det hon ska, för sin häst skull och självklart för att hon tycker det är kul! Jag tror inte många skulle gjort det arbetet som hon gör med sin häst, nu när han inte går att rida, tyvärr finns det många hästmänniskor som anser att när man inte kan rida sin häst så är den inte duglig! Men sån är inte hon, hon lägger ner möda och energi på att få sin häst frisk och att det ska må så bra som möjligt! Så nu till det sista! Keep up the good work Linn! Du kommer att fixa det! Du ger inte upp! Peace

Kommentarer
Postat av: Håkan

Trevligt skrivet! Hon verkar vara en bra tjej, den där Linn :-))

2011-10-22 @ 00:04:36
Postat av: NellieB

Fint skrivet. Fint av dej mot Linn på Dressyrmupparna.

2011-10-22 @ 16:19:09
URL: http://nellieberntsson.se
Postat av: NellieB

Fint skrivet. Fint av dej mot Linn på Dressyrmupparna.

2011-10-22 @ 16:19:29
URL: http://nellieberntsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0