Annonser från BloggPartner

hjälm eller inte?

Jag läste nyss en inlägg på dressyrmupparna.se som Ingrid har skrivit ang att bära hjälm eller inte!

Det började med att Ingrid lagt ut bilder på sig oh sin ponny när hon red utan hjälm och jäklar vad många gnällspikar som ploppade fram!!

Jag säger inte att det är rätt att inte bära hjälm men är man myndig och man känner till riskerna så visst rid uten hjälm, det skadar inte mig!!

Jag ser upp till både ingrid och linn men inte fan gör jag som odom hela tiden!! blir pissed på folk som klagar 24/7 påatt hon inte bär hjälm... Låt bli att läsa bloggen om du nu har så stora problem med det!!...

Tänkte lägga in både hennes text + det som jag svarade ! Och ni kan då  tänka att det var VÄLDIGT många som klagat!!!!

Ingrids text:

Jag tänkte fortsätta lite på Sofias diskussion eftersom hjälmfrågan är väldigt aktuell just nu. Mina inlägg där jag galopperade barbacka utan hjälm för någon vecka sedan fick ju över 250 (!) kommentarer sammanlagt där folk häver ur sig precis vad de tycker om mig och hur dum/puckad/misslyckad etc jag är. Jag kan helt ärligt säga att jag faktiskt inte bryr mig ett dugg för jag vet att jag inte är dum i huvudet eller osmart men jag tycker det är konstigt att folk anser sig ha rätten att kalla mig dum i huvudet och hoppas att jag ska ramla av och spräcka huvudet..?

Detta är min och Linns blogg och vi publicerar precis vad vi vill! Jag tål inte att det finns människor där ute som tror att de är chef över oss och ska tala om hur vi ska göra och hur vi inte ska göra! Vi har valt att ha en blogg där vi publicerar delar ur vår vardag, men det betyder inte att vi är några hackkycklingar.

Nej, det är inte bra att rida utan hjälm och jag uppmuntrar inte någon annan till att göra det heller, men man måste sluta haka upp sig på vad alla andra gör och lägga mer energi på viktigare saker och hur man själv vill ha det. Jag kan erkänna att jag nästan aldrig använder hjälm när jag skrittar ut just för att jag tycker den är obehaglig, men det är väl ändå mitt problem? Även fast det enligt många inte är en ursäkt så är jag faktiskt myndig och kan ta egna beslut. Jag behöver inga moraltanter som talar om för mig att hjälmen egentligen ska på, för innerst inne kan jag faktiskt tänka ut det själv. Ramlar jag av och skadar mig vet jag att det var mitt val att inte bära hjälm och får ta konsekvenserna av det. Dessutom använder jag faktiskt hjälmen 8/10 gånger när jag rider.

Jag tycker faktiskt att folk borde fokusera mer på sig själva och sina egna problem än att lägga sig i alla andras. Att sedan skylla avramlingar och skador på mig för att jag rider utan hjälm tycker jag faktiskt är skitsnack. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag uppmuntrar ingen till att rida utan hjälm. Dags att vakna upp och se att det finns fler mycket större och mer inflytelserika ryttare än mig som inte har hjälmen på. Jag är bara en helt vanlig tjej med en helt vanlig ponny och jag tänker inte låta mitt liv styras av vad andra tycker!





Mitt svar :

Men de va väl F’n vad folk kan klaga!!!!

Låt henne rida utan hjälm om hon vill det! Hur mycket ska tar ni av att HON rider utan?
Hon känner mycket väl till riskerna och om hon känner att hon kan ta dom och göra som hon vill! Thats up to her!
Förebilder? Skärpning!! Både hon och Linn är säkerligen förebilder för någon, men har dom bett om det? Dessa tjejer började som helt vanliga tonåringar att blogga om deras vardag ingenting annat-….
och ni som säger att unge hästthjejer tar efter! Kränkning? JA !!!! Ni troor verkligen att alla tjejer är dumma i huvudet och ska göra precis som deras ”idoler” gör! Bara för att man har en idiol betyder inte det att man ska göra precis likadant!!

Jag är så jäkla trött på att Ingrid ska behöva förklara för er dystra människor hur hon tycker och tänker! Låt henne göra som hon vill!! om ni inte gillar det , SKIT I O LÄS BLOGGEN!!

Visst ska man få säga sin mening men F*n heller inte så det blir ett kränkande påhopp!Och det är precis som 98 % av alla här som kommenterat gjort!
Gilla läget!!! Hon väljer själv, och med tanke på att hon är myndig så tror jag inte direkt att hon kommer att lyssna på någon dryg människa på internet som försöker leka mamma…

Så skärpning! Låt henne göra som hon vill och som sagt gillar ni det inte eller inte kan acceptera så så behöver ni inte läsa!! ingent tvingar er!!

( btw det är ingen som behöver kommentera att´jag har kränkt någon för det har jag inte, inga personliga påhopp som flera andra av er gjort!!)

Tack för mig!!

Stå på dej ingrid!!


________________________________________________________________________________

Vad tycker ni? Måste man klaga på någon annan och komma med personliga påhopp för att någon inte rider med hjälm? Man har väl en egen hjärna att tänka med?

Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0