Annonser från BloggPartner

Kiralyn

Idag var jag hos Kiralyn, pysslade om henne och borstade i minst en timme sen hoppade jag upp barbacka och i grimma och skirttade ut :-) hon rids vanligtvis på hack men de va sönder så fick bli grimma... red i grimma i säkert 6 månade innan och hon funkar bra med det, stannar fint när man galopperar ;)
skrittade nog i kanske 25-30 min, eftersom hon är så tjock så börjar jag få igång henne lite lugnt..

det var iaf en mysig tur, helt själva! påvägen tillbaka börjaade det småregna lite, men det var rätt mysigt för de va fortfarande sol på sina håll haha

jag fotade litegrann så om ni vill se bilderna så får ni slänga in en kommentar! :)

De har också fåttt massa kattungar i stallet som är suuuupersöta hha :D

________________________________________________________________________________________________________


när jag kommit hem osv när vi ätit så skulle jag o pappa ut i skogen med vovven och mamma och min bror skulle på andra hållet, men när jag släpper ut sammie så får hon syn på en katt som är på den stora gräsmattan utanför vårt hus (bor i ett kvarter typ där vi har en stor gräsmatta i mitten av husen) och sammie bara stannade och tittade på den, hon brukar springa till dom men inte diag , o katten bara sitter där på gräset och tittar på sammie.. sen när vovven hoppat in i bilen och jag satt mig i den, så skulle pappa hämta något och då ser jag katten börja springa  mot vårt hus och jag flyger ut genom bilen och skriker på pappa att han typ ska stänga ytterdörren som då var öppen, men han hann inte och katten springer rakt in i husethahah,, men vi får tag på den och tar ut den, suuupermysig var den :D när vi släppt ut den så är ytterdörren fortfarande öppen för min mamma o bror skulle gå ut, och då tar katten chansen igen och springer in x) jag sprang efter och fick tag på den, ( vi vill inte ha andra katter i huset eftersom vi har 2 egna, och en av dom är inte direkt förtjust i andra katter haha ) min lilla katt som ligger i soffan just då såg helt nyvaken och förvirrad ut haha.. men den lilla katten var så söt o mysig så nu vill jag ha tillbaka den haah,, har aldrig sett den förr men nu är den inte kvar längre iaf vad jag vet :( den hade inget halsband heller, och den kan inte ha varit så gammal för de va rätt liten och tunn... söt va den iaf :D

har ni också varit med om nåt kul som har med djur o göra ?

Detta har hänt en gång innan + för 2 år sen trror jag de va eller 3 så satt vi ute o grillade och hade dörren öppen och då kommer en fågel och flyger in i huset xd den satte sig på min säng -,- men vi fick öppnat mitt fönster och släppte ut den :P

Peace

Kommentarer
Postat av: emilie

Trevlig blogg :D

2011-10-08 @ 20:42:44
URL: http://emiliekarlman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0