Annonser från BloggPartner

Dubai

Idag var min första dag på Helsingborgs Ridgymnasium! Det gick väl bra! Bra klass jag hamnat i..
Jag provade även att rida efter vi slutat ( har tyvärr prestationsångest och dåligt självförtroende så tycker inte om att rida med andra!)
Jag fick då en häst som heter Dubai, superfin, Stor svart valack, en äkta dressyrhäst dessutom haha, redn även i dressyrsadel för första gången, underbart :p
Jag skrittade och travade bara då jag under de senaste dagarna har fått sjukt ont i ryggen och stötarna från galoppen hade blivit förmycket då det även gjorde ont när jag red lätt under traven.
Dubai var som sagt väldigt stor och han gör ingenting gratis, utan man får jobba för det.. Han blev imellanåt väldigt framtung och släpade benen efter sig, men fick då fånga upp honom och korta upp honom så han fick in bakbenen under sig. och i vissa stunder gick han riktigt bra! Fick beröm för min goda sist och mina händer vilket jag alltid fått höra att jag bör jobba på så det var kul :p tackar väl dressyrsadeln för det då man får korrekt sits i den med en gång :p

Jag vet dock inte om jag valt rätt linje dvs naturbruk eller om jag skulle välja en helt annan och gå på ridskola istället igen då jag trivdes så jäkla bra på hbg ridklubb. Men jag ska iaf gå på hbg ridgymn. sålänge så får vi se hur allt slutar!

Om du går på gymnasium, var går du då ?

Peace


Kommentarer
Postat av: T herese ☆ -Theresefabienne.blogg.se

va fin blogg gillar headern :)

2011-09-10 @ 10:45:40
URL: http://theresefabienne.blogg.se/
Postat av: Ann

Vilken fin blogg Rebecca!! Kul att ridningen gick bra, du får snart självförtroende så du kan rida med de andra. Du är ju duktig ;-)'Kram från Ann

2011-09-11 @ 00:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0