Annonser från BloggPartner

tjääääääääna

Idag  har det inte händ  något speciellt..
Imorgon ska jag upp i stallet då det är min dag, får se vad jag hittar på mer än att mocka!


Läste ett inlägg på dressyrmupparna om western, och helt ärligt jag håller med linn!
Många grenar inom western är ett rent helvete för hästarna! Visst som hon sa, det är INTE ALLA som rider som idioter men Många gör det!
Jag tycker dock att det är harmonisk ridning på alla sätt och vis OM MAN GÖR DET PÅ RÄTT SÄTT precis som engelsk ridning måste man göra det på ett bra sätt för att inte skada hästen.. det finns mångaa hopp/dressyrryttare som inte borde vara i närheten av hästar! men om man nu bara ska snacka om western så är det mycket som inte är bra:-( tyvärr för det är väldigt roligt annars speciellt när man vet att hästen tycker om det. jaghar provat western en gång när jag var i usa och jag hade gärna fortsatt med det och lärt mig mer. Så jag tycker det är synd att det bara är det dåliga som kommer upp! visst där är som sagt mycket som inte är bra men samtidigt är där mycket som är superbra!!

vad tycker du om westernridning ?

Peace
  
det måste ta sjukt mycket på hästens ben!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0