Annonser från BloggPartner

Förklaring

Jag har fått några Frågor om detdär med spö, hur jag gör osv eftersom jag skrivit endel om det innan där det mesta varit negativt så nu får jag väl ta och förklara engång för alla!

Det är inte spöet isig jag inte gilöar utan personen har håller det! Ett spö ska enligt mig vara ett hjälpmedel och inte användas som en bestraffning tex ge hästen ett antal piskrapp när den gör fel eller liknande utan jag tycker det ska användas som en förlängd arm/skänkel!

Att få hästen att gå fram bättre, få ihop den, få in baken under sig bättre är några exempel!

Så att sålänge man använder det som ett hjälpmedel och inte bestraffning så har jag absolut inga problem med det!

Get it? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0