Annonser från BloggPartner

Vad är rätt-/ fel?

jag tänker inte sitta här och säga vad som är rätt eller fel inom hästhållning, det finns lika många sätt att ta hand och sköta om en hästs som det finns människor.
Alltså är det egentligen ingen som kan klaga på någon annans hästhållning eller påstå att det man själv tycker är bättre än någon annans eller tvärtom.

Jag är urbota trött på de som påstår sig vara  bättre än andra och hela tiden ska komma med negativ kritik om att det man gör är fel och man borde göra det på något annat sätt. Hade man sett någon slå och misshandla sin häst är det självklart man hade ingripit men sålänge hästen inte kommer tillskada så bör man inte säga något, med undantag!

Självklart kan man säga vad man tycker men  på ett bra sätt och inte nedvärderande.
Komma med tips och råd kan alla göra ,  om den man ger de till vill ha! en bra egenskap att ha är att vara lyhörd och öppen för olika alternativ inom hästhållning, att förstå att det finns mer än 1 sätt, ditt sätt, att ta hand om ett stort djur!

Helt ärligt har jag ingen aning om vart jag vill komma med detta inlägget mer än att man inte ska lägga sig i i precis allting, men visst, vi har yttrandefrihet i Svergie oh det är tillåtet att säga vad man tycker och tänker, vilket de flesta gör, bl.a jag själv, men man måste lära sig när man kan yttra sig och hur!

Jag har själv gjort fel och sagt fel saker men man lär sig av det! Ex, ponnyakuten, det var väldigt många som yttrade sig om träningsmetoderna som förekom, Jag yttrade mig, ett flertal storbloggare yttrade sig och man ser väldigt tydligt hur olika folk tycker och tänker om de som skedde, endel tyckte att träningen var förjävlig och andra tyckte den var jättebra! Men vad är felet i det? Vi är alla olika, vi tycker olika, vi gör olika! Är inte det någonting man bara måste acceptera utan att pika folk och tycka de är sämre för man tyckr annorlunda? 

Jag fick några positiva kommentarer och några negetiva kommentarer om min text, någon tog jag illa upp av och vissa rann av mig som vatten, medans andra  tog jag till mig och lyssnade samt höll med om !
Men man lär sig, jag hade kunnat uttrycka mig annorlunda, men det var mitt sätt att uttrycka mig , just deal with it!
Jag ångrar ingenting jag har skrivit på min blogg, det är jag, det är vad och hur jag tänkte just då som räknas, självklart har jag ändrat åsikt om ett par få saker, livet går vidare, man lär sig av det och får ny kunskap!

får väl se hur många som orkade läsa detta, helt oförberett inlägg som jag egentligen inte ville mycket med men som ändå betyder en heldel!

Hur resonerar du kring detta? Somsagt, vi är olika, vi tycker olika, och man ska inte klanka ner på någonannan för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0