Annonser från BloggPartner

Vilken känsla...

... Jag hade idag på träningen! Det gick så jäkla bra! Tränade balans igen, dvs utan stigbyglar hela passet. Och äntligen gick det rida ute utan att frysa ihjäl, red endast i t-shirt ;)

Men iallafall, tränade somsagt balans på Mickey, fockus låg på att jag skulle sitta korrekt med långa ben och spänna rätt magmuskler. Som rosie sa: Ta plats, var störst ! Eftersom jag är så frukansvärt kass på att utvärdera i text så kommer jag inte på så mycket att skriva haha! Red mest på volten och skulle rida mycket med underlivet vilket resulterade till att hästen ökade farten utan att behöva använda några som helst ben! Riktigt härlig känsla fick jag och Mickey vart nöjd och frustade flera gånger. Föll tillbaka några gånger i min gamla stil, men det tar u ett tag innan man släpper det helt!
Det låg ingen som helst fokus på att Mickey skulle gå   korrekt form utan bara på hur jag satt och att han blev nöjd ( inget skumpande ;) )
Men fick mycket beröm idag och jag är supernöjd :D Han var verkligen riktigt mjuk efter passet dessutom!

Första gångerna jag red honom hade jag alltid problem att få honom jobba rätt och han sprang med huvudet uppe bland stjärnorna, men nu går han så mjuk och fint och ibland nästan med huvudet mellan benen utan att man tar i tyglarna! Min fina grabb!

Om vi får in filmerna på datan så kommer jag visa, vi har lite problem med de för pappa har dom på sin mobil som är helt knäpp i bollen!

Men kommer det så kommer det!

Har bokat nästa fredag och den 4 maj också! :-)



Tillagt:
Jag tror dessutom att jag och Rosie skrattade minst 90 % av passet haha!

Kommentarer
Postat av: ericahammar

Besök min nystartade blogg& kommentera vad du tycker och tänker om den!

Jättefin blogg!! En jag kommer följa! :)

2012-04-13 @ 17:52:27
URL: http://ericahammar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0