Annonser från BloggPartner

Då blev det min tur....

... Att trilla i backen!
 
Idag var första dagen för hästpassning och vi skulle endast ut på en skrittur för att få bort ev träningsvärk efter ett hårt pass igår, men riktigt så långt kom vi inte!
 
Vi hann väl ett par-300  meter, sedan är där en vägbom som man får passera på sidorna och ja , det gjorde vi, skillnaden denhär gången var att jag fastnade med ena foten i stolpen och Pino blev skärmd!
 
Eftersom jag höll på att skitta fram så hade jag långa tyglar, som jag tänkte korta upp efter bommen. Pino blev somsagt skrämd och for åt ena hållet och jag åt andra, eftersom jag var något lutad till höger, där var träd på andra sidan, så for jag såklart i backen! Landade ändå rätt bra, rakt ner på svanskotan så fick en rejäl smäll där som gör så förbannat ont!! Skrapade även upp ena armen och har blåmärke på foten som jag fastade med!
 
Lyckligtvis slog jag inte i huvudet som jag lätt kunnat gjort i järnstolpen om jag haft mer otur!
 
Men inte nog med det, när jag suttit ner ett tag för att hämta andan och skulle resa mig igen så känner jag hur allt blir suddigt och benen viker sig och jag svimmar! Fy det var riktigt obehagligt... pappa hann få tag i mig litegrann men jag typ vek knäet och satte mig ner så är lite öm även där.
 
Bortsett från det så är det rätt lugnt, lite snurrig och mår illa ibland..
 
Jag är så glad att det var Pino som jag red!! Hon var så försiktig för att inte trampa på mig trots att hon blev skrämd och var upprymd, men hon hade koll på mig och ställde sig senare ett par meter bort.
Skulle ge det ett försök till att resa mig upp men fick sätta mig igen och vila några minuter medans pappa höll Pino så höll jag Sammie som fick följa med idag, typsikt just när detta hände! Men båda djuren var duktiga!
 
Jag hade tänkt att hoppa upp igen men kände att det inte var någon bra ide när jag var yr, hade svimmat och hade grymt ont i baken så jag fick gå hem, vilket tog sin lilla tid! Men hem kom vi och jag ledde Pino som gick fint bredvid mig, långsamt för att jag skulle hinna med!! Duktiga häst!
 
Jag är även glad att jag inte blev rädd som jag lätt hade blivit för kanske nåt år sen eller ett par! Det var en olyckshändelse, jag hade otur helt enkelt att jag fastnade.
 
Menmen bättre lycka nästa gång :-)
 
Ni får bli utan bild idag!

Kommentarer
Postat av: Tova & Lina - Ponnysmurfarnas ♥

Just nu pågår en tävling på vår blogg om ett egendesignat iPhone skal från Iphonebutiken.se. Du får själv välja om du vill ha något särskilt mönster du gillar eller kanske en bild som betyder något för dig - det är helt upp till dig!

 För att vara med i tävlingen är det endast tre enkla steg som ska följas och varför inte ta några minuter till att anmäla sig och ha chans att vinna detta? Här hittar du tävlingen: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/2012/august/vinn-ett-egendesignat-iphone-skal.html#comment


Kram! //Ponnysmurfarna - Tova & Lina

2012-08-16 @ 20:50:37
URL: http://www.ponnysmurfarnas.blogg.se
Postat av: Annie

Skönt

2012-08-17 @ 11:36:12
URL: http://hoppfreaks.blogg.se
Postat av: Annie

Skönt att det gick bra med dig och hästen iaf kunde ju ha slutat mycket värre! :/ :)

Svar: Ja tack! Det var lite tur i oturen!!
Rebecca

2012-08-17 @ 11:37:02
URL: http://hoppfreaks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0