Annonser från BloggPartner

Dressyr-Pino

Som jag sagt tidigare så är det jag som rider Pino idag och imorgon.
Idag låg fokusen på övergångar och min sits, jag drar ofta upp benen lite istället för att sitta djupt och slappna av så långa ben var de jag tränade på, samt att jag ska föra fram handen en aning, jag såg även att jag lutar mig en heldel bakåt  när  jag sitter ner vilket jag inte gjort innan så det måste jag försöka träna bort innan det blir en ovana!
 
Men tillbaka till passet. Som uppvärmning skrittade vi ett tag på långa tyglar för att få igång kroppen innan jag började jobba henne i skritt, ställa, böja, volt ,skänkelvikningar bl.a travade henne sedan ganska kravlöst en stund innan jag jobbade henne där också.
 
Började göra övergångar skritt, trav, skritt innan jag började galoppera.
Idag satt galoppfattningarna superbra! Jag är så himla nöjd med både Pino och mig själv, vi var duktiga!
Jag gjorde nästan bara galoppfattningar från skritt för att få henne och reagera och det gjorde hon!
Behövde endast föra fram innerbenet något och trycka åt litelitelite grann! Precis som Heidi sagt att jag ska göra och att det räcker!
 
Vi låg i lite undertempo några gånger, jag hade inga sporrar på idag så jag tror att det spelar en väldigt stor roll, tycker att det är svårt att hålla igång henne ordentligt utan, men jag gjorde mitt bästa och hon trampade på fint under sig ett flertal gånger, samt att jag kunde gjort henne lite kortare, men överlgar var det helt klart ett bra pass!
 
Mot slutet av passet började alla bromsar attackera oss, men jag lyckades döda en del av dom.
Jag lät henne galoppera kravlöst ett varv och sedan trava av henne och sen skritta av henne. Hon verkade vara lika nöjd som jag var med dagen!
 
Imorgon är vi på det igen, får se vad vi hittar på då, lite ridvägar kanske?
 
Pappa var även med och fotade och filmade endel så filmerna ska redigeras men sedan kanske någon kommer upp här så håll utkik ;)
 
En liten bildbomb kommer att komma i alla fall.
 
Smygtitt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0