Annonser från BloggPartner

Kandar- förvändgalopp

Idag var jag uppe hos Pino och fick en lektion av Heidi igen, jag ska passa hästisen ons-fre så vi gick igenom foder o så idag, det ska nock gå bra dethär! :)
 
Somsagt fick jag även en lektion och idag var det första gången jag red på Kandar, det gick väl okej, tyckte det var svårt att hålla reda tyglarna haha men det är sånt man lär sig!
 
Idag påbörjade vi även förvändgalopp vilket resulterade till x antal galoppombyten ;)
Min balans är inte så jättebra så jag lutar mig inåt när jag går över till andra varvet vilket gör att hon byter galopp.
 

Fick prova att rida på volterna och fatta "fel" galopp från början så jag fick känna hur det känns! Så de kommanda gångerna jag rider vet jag vad jag kan träna på!
 
Men det var himla kul att få prova något nytt och att rida överhuvudtaget...! :-)
 
Vi gjorde även lite tempoväxlingar som gick helt okej, jag måste lära mig att släppa ner benen så att sporrarna inverkar korrekt och liksom "inte bara sitter där" För jag drar lätt upp benen och då hjälper inte sporrarna det minsta, men även det är en träningssak, får bli mycket utan stigbyglar igen!
 
Men det är somsagt kul att få ha något att träna på så att man kommer nånvart och inte stampar på samma ställe.
 


imorgon ska vi iväg och bada hela famlijen så då blir det nog ingen uppdatering fören på kvällen ev, men från onsdag till fredag kan ni räkna med inlägg här!
 
Kanske kan få några bilder då med när jag rider, får se hur det blir, inga bilder från idag i alla fall!
Det får bli en gammal bild på Ebbonie, åh jag saknar henne!!
 

Kommentarer
Postat av: Elsa ♥

Fin blogg! :)

Svar: Tack :)
Rebecca

2012-08-14 @ 20:27:43
URL: http://stjernkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0