Annonser från BloggPartner

Longerat

Idag vart sista dagens som hästvakt. Eftersom jag trillade av i onsdags så försvann mina planer för dagarna ridmässigt också, vilket inte var tanken, jag skulle ju ha pass att kunna uppdatera er om menmen så blir det ibland.
 
Igår fick hon ha sin vilodag så pysslade om henne ett bra tag, smorde in hennes man och bara myste, det verkade hon uppskatta!
 
Idag hade jag tänkt att kravla mig upp på hästryggen men ikke sa nicke.. Så jag longerade henne en stund istället för att hon skulle få röra på sig, det fick bli på den enkla sättet, träns och lina, ivanliga fall så använder de chambon men det kan inte jag så det fick bli utan den! Men det gick så bra så! Pino visste precis vad hon skulle göra så hon gjorde det väldigt enkelt för mig, fina hästen!!
 
Hon fick sen komma in och mumsa på sin mat.
 
Utöver att ha pysslat med Pino så har jag mockat och fixat foder! För mig som inte är hästägare så är något så simpelt väldigt roligt, att fixa foder!
 
Men det har faktiskt varit några lärorika dagar även om det inte riktigt gick som vi hade tänkt ;)
Jag är förhoppningsvis back on track snart! På måndag börjar ju skolorna och då behöver jag gå i massa trappor vilket jag har svårt för just nu så hoppas det är bättre tills dess!
 
ni som är 96 eller möjligtvis 95, vilket gymnasium ska du gå på?
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

haha ja eller hur vilka hästar rullar sig inte;)
Jag tyckte det var bra att du skrev DIN åsikt + att det var snäll!
Så hiss till den kommentaren;)!
oCH ALLA har ju olika förklaringar vrf oh vrf inte man tvättar schabraken:)

2012-08-17 @ 21:32:24
URL: http://www.perfectridning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0