Annonser från BloggPartner

pömsig häst

Jag red Pino  även idag som jag tidigare nämnt! Hon kändes trött och tung , beror säkerligen på värmen för det var rätt varmt när vi red. Hon fick sig åtminstone ett pass på cirkus 45 minuter  och hon såg väldigt nöjd ut när hon fick komma in och stretcha och få lite massage i manen. Massagen njöt hon verkligen av, sträckte på sig ordentligt och darradde på läppen haha, gullehäst!
Men i alla fall, idag hade jag planerat att rida lite olika ridvägar, träna på att svänga ordentligt och även övergångar. Tycker att det gick okej trots att hästen var pömsig.
 
Det fick bli lite volter, serpentiner "snett igenom"  , rätt upp , ja ni vet de vanligaste vägarna.
Hoon blev ganske mjuk efter ett tag och övergångarna satte hon jättebra, lite tyngre i vänster varv men man märkte att hon verkligen försökte så jag tyckte inte att det var någon ide att pressa henne!
 
Hon vart åtminstone nöjd och glad när hon fick komma in i booxen och mumsa på maten som låg serverad :-)
 
Efter att hon var klar så tog vi in de 2 andra ponnysarna, jag tog en ungponny som heter Giacomo, supersöt!
Det blev ett sånt gulleögonblick, jag smackade lite på honom innan han kom och så gick jag in i hagen och ställde mig vid ingången, så kommer han traskandes med öronen framåt och går raka vägen fram till mig och myser och kollar om jag har något gott haha!
 
Pappa fick i uppgift att ta den andra ponnyn, Kakan, också en jättesöt ponny,  han småtravade med pappa , och helt plötsligt ville han ha en fikapaus!! Ponnyer alltså ;)
 
Det var väl min hästiga dag haha!
 
Hur har er dag varit?
Hon hittade något annat kul att titta på igår!! :-)
 

Kommentarer
Postat av: Anna M

Vilken fin header du har !! <3

Svar: Tack så mycket :-)
Rebecca

2012-08-04 @ 12:59:12
URL: http://mallards.blogg.se
Postat av: Alma :D

Vilken fin blogg du har! :)

Svar: Tack :-)
Rebecca

2012-08-05 @ 19:21:48
URL: http://teamdponnys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0