Annonser från BloggPartner

Csárdás KiralynÖ

För ett år eller 366 dagar sedan tändes ännu en stjärna på himlen! En häst som ställt upp i alla lägen, den mest personliga och fantastiska häst jag träffat i mitt liv! Man vet aldrig vad man har  fören det en dag är borta och det fick jag känna på den 15 december 2011, den värsta dagen i mitt då 16 åriga liv. 
 
Den 15 december vad dagen då min stjäna fick ta sitt sista andetag och vandra vidare till de evigt gröna ängarna!!
 
Det är fruktansvärt att sitta och skriva dessa raderna och veta att jag aldrig mer få se henne, det som lever kvar är de underbara minnena av stunderna jag fick tillbringa tillsammans med henne! På grund av en förbaskat onödig skada som en hovbensfraktur blev vi tvungna att ta farväl av en fantastisk individ. Allt gick så otroligt fort, från att ena dagen vara ute och galoppera i skogen till att andra inte kunna stå på benet till att några veckor senare få beskedet om att det inte blir bättre till att 6 dagar senare inte finnas i livet längre!  Dagarna mellan den 8 december och den 16 december var frutkansvärda! Det går inte beskriva med ord hur  hemskt det var! Jag önskar inte ens min värsta fiende den smärta som detta innebar...
 
Det  finns ingen häst som kan ersätta det jag och Kiralyn hade, att få vara tillsammans med henne gjorde en hel och så glad, man hade ingen tråkig stund med henne, till och med de sista dagarna kunde hon lysa upp bara genom att vara där och vara det hon är bäst på, underbar! Den störta önskan jag har är att få se henne igen, en enda gång, jag vill veta att hon har det bra!
 
Though you're gone you're still here in my heart, in my tears
 
Ett år har gått så otroligt fort, ett år utav saknad, saknad efter en fantastik vän!
 
Eftersom jag valde att inte vara med in i det sista så var den 14 december sista gången jag fick se henne. Det är ett beslut som jag inte kan bestämma mig om jag ångrar det eller inte.. Det lär sitta ett tag till innan jag vet!
 
Jag minns den sista dagen som om den vore igår! Jag satt bara och grät inne hos henne i sin box, hon stod och åt på sitt hö och tittade konstigt på mig med sina glada ögon. Min sista blick på henne var när jag gick ut långsamt ut stallet och tittade tillbaka på henne och såg hennes rygg över boxkanten och hörde hur hon tuggade nöjt, därefter stängde jag dörren för sista gången med  Kiralyn där hon borde vara och hör hemma! jag kan inte beskriva hur det kändes och känns när jag tänker tillbaka på det..! Fruktansvärt!
 
Älskade häst, jag saknar dig obeskrivligt mycket!
 
 

Kommentarer
Postat av: Fanny & Filippa - Hästblogg

Superfin blogg,besök gärna vår och kommentera :) Allt bra?

2012-12-15 @ 11:19:59
URL: http://syrrornaenstrom.blogg.se
Postat av: ida

Trevlig blogg! Kika gärna in på min :-) http://nattstad.se/ida.lindgren

Svar: Tack (:
Rebecca

2012-12-15 @ 19:33:19
URL: http://nattstad.se/ida.lindgren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0