Annonser från BloggPartner

Don't stop belivin'

Har du  någon gång känt att det du gör inte är good enough? Att du vill prestera bättre än vad du gjorde på ex den tävlingen som du skulle kvala på? Eller ett prov i skolan som du bara måste på MVG på?

Prestationsångest är någonting som väldigt många lider av och jag vill verkligen inte sticka under stolen med att jag inte gör det, för det gör jag! Jag har en hemsk prestationsångest i nästan allt, vare sig det gäller ridning eller i skolan, jag vill alltid göra mitt bästa, vill alltid få så högt betyg som möjligt och alltid rida ett bra ridpass.
Men varför är det så? Varför måste man vara bäst på allt? Vi är mänskliga, vi gör fel, vi kan inte allting, eller vara bäst på allt, livet funkar inte så! Det kommer alltid att vara någon som kan mer än du i någon ämne.

jag har känt många gånger att jag inte velat rida, för tänk om det går dåligt?! Tänk om jag trillar av?!
Men samtidigt kan jag titta på andra som rider, andra som trillar av, men inte fanken tycker jag att dom är sämre för det, men varför tycker jag att jag själv är sämre om jag skulle gjort det? Känner du igen dig?

Om vi nu går över till bloggning! Som jag uppfattat det denna korta stund jag har bloggat så är "motståndet" Förjävligt rent ut sagt ibland! Statestik hit statestik dit, alltid vill man vara bäst, skriva dem bästa inläggen, ha deen bästa designen, ha flest kommentarer och läsare. Provokation har en stor del i det hela men varför kan man inte bara vara säg själv och skriva det man själv vill och inte behöva skriva hetsinlägg för att få igång heta disskutioner?  Det finns ett enkelt svar på det! Man gör det för att det funkar, folk tycker om att läsa det och dom går igång på det. Jag läser ofta kommentarer där någon är riktigt förbannad och under ser man : Men läs inte bloggen då?
Men det är ju sånt "man" vill läsa annars skulle de stora bloggarna inte haft så många läsare, om dom inte hade provocerat så är jag nästan helt säker på att det inte gått så bra för dom! Jag säger inte att alla vill läsa det men dom flesta!

Personligen är jag väldigt dålig på att provocera, men vissa gånger måsta man göra det för att få ut det man vill.
Men å andra sidan så, jag vill inte säga att jag provocerar men jag skriver inte heller alltid som jag hade sagt det utanför internet, ofta hade jag sagt det på ett betydligt starkare sätt , vilket leder tillbaka till prestationen, jag vill vara så trevlig som möjligt, för annars kan ju folk uppfatta mig som sur, dryg osv. Men varför skulle jag egentligen bry mig om vad några random människor på internet tycker om mig, dom känner ju mig inte ? Men ändå vill jag vara schysst.

Men som sagt, varför känner man på detta viset? Varför skulle inte du eller jag vara bra som  vi är?
Men det är just det vi är! Vi duger precis som vi är!

Peace

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Besök gärna min blogg :-)

Eftersom det var du som vann min bloggtävling förra veckan får du gärna säga till ifa du vill gästblogga!

2012-02-03 @ 17:07:41
URL: http://horseelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0