Annonser från BloggPartner

hästtandläkare

Idag fick stallet besök av en hästtandläkare. Det var en unghäst som skulle få bort vargtänderna och när jag gjort v "min" häst till Jonathan så fick jag assistera genom att stå och hålla i hästen som var något nerdrogad.
Tänderna satt som gjutet och det tog ett bra tag innan hon fick loss den första, den andra var lite lättare. I alla fall, jag trodde jag skulle spy när jag stod där, kunde känna känslar i mig när hon stoppade in hande i munnen så jag började klökas haha och allt blod gjorde inte situationen bättre!
 MenMen jag fick stå och titta ut medans jag höll i hästen! Till slut var tänderna ute och vi kunde ställa in lilla hästen i boxen igen så hon fick stå och piggna till sig. Under tiden bytade jag täcke på en annan häst och sen kom Jonathan tillbaka med Kyrra och då tog jag av henne utrustningen och torkade av henne och sen gick upp till andra stallet där hon står, sen ner igen och gjorde ve nästa häst som kom, hann dock bara med att sadla sen skulle jag hem :)

Det har med andra ord varit en ganska lärorik dag och imorgon ska jag tillbaka och börjar då med Kyrra , så får springa upp o hämta henne :)

Nu vet jag inte vad resten av dagen har att erbjuda, men det märker vi!
Ha det gött!



Kommentarer
Postat av: Nozlihn

åhh alltid så synd om dom ifall dom drogas x)

2012-02-20 @ 22:04:26
URL: http://Jnoz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0