Annonser från BloggPartner

App för terrängen

Läste nyss i ridsport att det kommit en app för terrängryttare! Det går bland annat att mäta banan och göra en karta av denna med hjälp av appen.
kan ersätta mäthjulet som många fälttävlansryttare använder när de går terrängbanan. Via gps görs en karta över banan under bangång. Till denna karta går det bland annat att lägga in egna bilder på hindren och kommentarer till dessa om till exempel anridning och antal galoppsprång mellan hinder. Appen klarar att lägga in numren på hindren själv.

Det kan jag tycka är en bra ide, i alla fall för dom som har iPhone. Jag är egentligen inte så förtjust i terrängritter eller tävlingar med fasta hinder! På lägre nivå är det ok men när hindrena blir över metern så klarar jag inte med det, skade risken är alldeles förstor för hästarna kan jag tycka!

Är det någon av er som har provat appen? Den heter Crosscountryapp.

Peace


Kommentarer
Postat av: Sofie

Följer dig nu! :D

2012-01-15 @ 18:34:27
URL: http://sofieanderssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0