Annonser från BloggPartner

Lützen

Hemkommen från stallet! Idag stod markarbete på schemat:) fick rida en häst som heter Lützen, valack på drygt 160 cm. Han var en liten surpuppa i stallet och lite i början när jag skrittade fram tills jag insåg att jag spänt nosgrimman fel haha han har remont och på ena sidan satte jag den rätt dvs framför bettet men på andra sidan hade jag fått det bakom ?! Klant!

Lützen är en väldigt tydlig häst som jag märkte eftersom han inte gillade en felsatt nosgrimma + att han irriterade sig på pisken så den fick jag lägga av mig. Men när vi kommit igång så märkte jag hur fin och trevlig häst han är!

Jag har inte ridit storhäst på flera månader så det var lite ovant men jag tycker att jag lyckades hitta "knapparna" rätt fort, hans galopp var väldigt stor också kändes det som i alla fall. Men han är en väldigt välutbildad häst :)

Nu till övningen!
Rosie hade lagt ut 6 bommar på ena långsidan, 3 st på var sida ( a och c)
+ 2 hinderstöd på var sida.
Började med att komma i trav på dom 3 första bommarna, mellan dom och de nästa bommarna gjorde jag halt för att sedan komma i trav igen på dom! Gjorde så ett par gånger innan jag började travhoppa på ett saxhinder!

Sen var det dax för galopp , gjorde samma sak fast i galopp då fast utan att göra halt i mitten.

Ja det var väl det jag gjorde, red lite på volterna med för att ställa igenom honom i båda sidorna :)

Allt som allt gick det jättebra, det var superkul :)

Film kommer nog också sen och lite fler bilder om det blev någon bra!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

fina bilder :)

2012-01-27 @ 14:42:09
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Söta bilder :-D Besök gärna min blogg och lämna en kommentar!

P.s. Du har väl inte missat veckan´s blogg tävling? :-)

2012-01-27 @ 18:45:13
URL: http://horseelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0