Annonser från BloggPartner

Önskeinlägg

Jag fick ett önske inlägg om att skriva och berätta om alla hästar i stallet så det kommer nu!

Vi börjar med min plutt

Fon Kislany

Den 25 Maj 2007 fick vi ett samtal på kvällen av familjen Fonskov! Kiralyn hade äntligen fått sitt föl!
15 minuter senare stod vi i stallet och tittade på den sötaste varelse jag sett i mitt liv, Fon Kislany!

Hon blir alltså 5 år iår och hon ska förhoppningsvis ridas in detta året.
Kislany är en glad och pigg plutt, som ibland kan bli lite för glad och ivrig. Hon är dock väldigt snäll, när jag tränar med henne på banan så går hon efter mig som en hund, hon är alltså en social häst.
Om jag inte minns fel är hennes pappa ett Fullblod, Kiralyn är Shagya-arab. Så det lär nog finnas krut i henne.
Eftersom hon inte är inriden finns det inte mycket mer att berätta om henne i nuläget.


Carat

Den minsta ponnyn i stallet! Han är runt 132-138, kommer inte ihåg. Han är otroligt snäll och välutbildad, har för mig att han kunde gå FEI program på yngre dar, han är 25 (?!) år nu.
Jag har ridit honom några gånger och han är jättetrevlig! Hans trav är dock väldigt skumpig, men galoppen är npg den mjukaste som finns.
Han har tävlat en del innan men har varit avställd ett tag, Johanna ska ev ut och tävla ivår med honom igen om han är igång, men det blir mest för skojs skull.


Frisbee

Han är inackorderad i stallet och ägs av Evelina! Frisbee är nog den finaste skäck jag mött!
Han rids och tävlas i dressyr och är välutbildad. Han reds tidigare i hoppning men en dag tyckte han det var nog och slutade att hoppa. Honom har jag ridit 1 gång men gör gärna om det. När man rider ut är han väldigt pigg, lite för pigg haha Men han är ändå trevlig att rida. På banan går han jättefint , mjuk och trevlig.
Kass bild

Iris Masha

Iris är en c-ponny som mestadels tävlas i hoppning! Hon är jättesnäll i all hantering, kan ibland vara lite åsna när hon rids (enligt Johanna xd) När hon rids ut så kan hon få för sig att det inte duger och då reser hon sig. Jag har aldrig ridit henne men det skulle va kul att prova någongång!
Hoon är en väldigt duktig hopponny men fart i. hon är typ 20 år.


Cookie

Det är nog välrdens snällaste häst! Hon skulle aldrig göra en fluga för nära. Hon har dom snällaste ögonen!
Henne harjag ridit rätt mycket för några år sedan. Hon är väldigt trevlig, hon rids nu av Amelie och tränas i både hoppning och dressyr och sköter sig bra. Hon var lite efter i utbildningen pga ryttarbrist och ryggont men är nnu på banan igen. Ibland kan missförstånd uppstå och då vet hon inte vad hon ska göra utan låser sig i huvudet istället, men hon är en häst som ALLTID försöker!


Det var alla hästar i stallet!
Har ni några frågor är det bara att ställa dom!

Peace

Kommentarer
Postat av: Andrea

Oj, Carat! Han stod som privathäst på "min" förra ridskola. Härligt att hitta honom & att han mår bra. :)

2012-01-09 @ 14:50:39
Postat av: Petra

Åh vad söt skäck! Har för mig att jag har sett honom på någon dressyrtävling! Vet du hur högt den tävlat eller så?:)

2012-01-09 @ 23:27:58
Postat av: Petra

Åh vad söt skäck! Jag har för mig att jag sett honom på en dressyrtävling någon gång. Vet du hur högt dom har tävlat? :)

2012-01-09 @ 23:37:28
Postat av: Petra

Åh vad söt skäck! Jag har för mig att jag sett honom på en dressyrtävling någon gång. Vet du hur högt dom har tävlat? :)

2012-01-09 @ 23:40:44
Postat av: RebeccaV-allroundhasten

Dom har tävlat som högst nationellt LA:PA1 :) Hans ägare heter Evelina Anderssen!

2012-01-10 @ 12:31:42
URL: http://allroundhasten.blogg.se/
Postat av: RebeccaV-allroundhasten

Oj nationellt LA : PA1 :)

2012-01-10 @ 12:32:21
URL: http://allroundhasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0