Annonser från BloggPartner

Prata om sin häst?

Jag har funderat på detta inlägget länge och nu bestämde jag mig för att ta upp det!

Många av er kanske inte tycker att det är något speciellt men jag gör! Det handla då om hur man pratar om sin häst och till sin häst. Det finns många som pratar om sin häst som om den vore en sak, typ Den, är vanligt ord. Sen finns det dom som är allmänt otrevliga! Häromdagen när jag satt på bussen så hörde jag några prata om sina hästar och en sa : Min häst är så j*vla dom i huvudet! Han är så korkad..! Sånt tåler jag inte! Ska man prata om sin häst som om han/hon vore en sak eller säger att h*n är dum i huvudet så kan man lika bra låta bli att ha häst!

Visst hästarna förstår inte vad man säger, men när man pratar så säger det mer om en själ än om hästen! Det är kanske Du som är dum i huvudet istället och inte kan ge tillräckligt synliga signaler i ridningen eller hanteriingen.

VIsst  kan man bli arg och irriterad på sin häst men varför måste man säga så otrevliga saker om sin vän??

vad tycker ni om detta ? Är det "rätt/fel" att prata otrevligt om / med sin häst?



Peace

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Bra sak att ta upp! Kom på mig själv i stallet med att prata till min häst utan att det var någon annan i närheten.. Sa godnatt och allt sånt haha :)

2012-01-29 @ 20:45:27
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0