Annonser från BloggPartner

ridlektion

Nu är jag hemkommen och duschad och färdig efter att ha varit  och ridit :))

Jag skulle egentligen rida Ozzy idag men typ 10 min innan jag skulle sadla och tränsa frågade dom mig om jag kunde ta mickey istället för där kom en elev som bara rider ozzy ?! som dom itne trodde skulle komma... Så det var bara till att skynda sig att borsta honom och sadla och sen ut i ridhuset!

Idag låg fokusen på att han skulle lossa på bettet och vara mjuk i båda sidorna samt lyssna knivkt på mina förhållningar! Han gick superfint i mellanåt och trotsade lite ibland, kan ju även säga att jag va stel som en pinne efter träningen igår och min träningsvärk :( Men allt som allt gick det jättebra! Han studsade några gånger i galoppen, vilket känns rätt kul (A)  haha

Kan berätta lite om hur vi gjorde övningarna. Jag skulle rida i en båge från ena hörnet, mot mitten och sen in mot andra hörnet, fast på samma långsida om ni förstår. jag skulle ställa honom hela tiden så jag gick mjukt och lyssnade på mig! när det var dags för galopp så gjorde vi samma övning för i trav men när jag kom till C vände jag rätt upp och fattade höger galopp ( om jag kom från vänster) sen samma sak i andra varvet!
Han trotsade  lite i ställningarna så vissa gånger fick jag göra massa volter för att han skulle släppa på bettet och vara rund i sidan.

Ungefär så såg mitt pass ut idag, nästa vecka ska vi köra lite markarbete så då hoppas vi att det går lika bra som idag :)

Jag har fått lite bloggtorka nu så därför blir uppdateringen dålig, ni får ta och skicka in bilder till veckans outfit istället :)

Mickey                                            Ozzy
Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0