Annonser från BloggPartner

Varför är det så?

Efter att ha läst DETTA inlägget hos Linn Olsson så började jag också att fundera på den frågan. Det finns ett fåtal bloggar som har flera tusen läsare om dagen oavsett om dom bloggar eller inte?! Dessa så kallade storbloggare kan ha bloggtorka, inte tid, ingenlust osv till att blogga men de har ändå flera tusen läsare som hänger med dom, de är hetast på skvallerbloggarna, de har flest kommentarer, schyssta som oschyssta, deras statistik ändras helt enkelt inte även om de inte bloggar för en eller två dagar. Och som Linn sa, sen finns de oss småbloggare som lägger ner hela sin själ i bloggningen för att få ut sitt budskap till omvärlden, men får vi någon respons på det? nja!  Det verkar finnas någon sorts förkärlek till bloggare med egna hästar, de som tävlar mycket OCH har mycket pengar! Varför är det så ? Varför får storbloggarna så mycket uppmärksamhet oavsett vad dom gör? En storbloggare kan skriva om någonting, kommer inte på ett ex och få 100 kommentarer och sedan kan en mindre bloggare ta upp samma fråga men få kanske 1 ? Tillbaka till vad Linn också skrev, Varför är hennes vikt så intressantt men inte Majas?

Vad är det som gör att provokation är så roligt att läsa? Även när man Vet om att bloggaren provocerar!
Varför är det kul att läsa någonting rått och inte personligt?

Jag säger inte att det är fel att läsa dessa bloggarna, eftersom jag gör det själv, men hur kommer det sig att det är så stor skillnad? En storbloggare kan skriva typ ; Ska till stallet nu hörs sen,!  och få  creeds för det! När en mindre bloggare sitter och skriver i timmar om någonting som faktiskt berör och betyder någonting, men får absolut ingenting för det!

Jag vill absolut inte säga att jag är avundsjuk på storbloggarna för det är jag inte, men samtidigt hade det varit kul att ha kanske ett par hundra läsare om dagen, men itne för att vara bäst utan för att nå ut till så många som möjligt, att dela med sig av åsikter osv. jag tycker att bloggningen ska vara en rolig grej för at ta del av varandras kunskaper och tankar och inte vara en sorts tävling!

Varför är det på detta viset?



Peace

Kommentarer
Postat av: Matilda

Riktigt bra poäng du har där. Alltså på stora bloggares bloggar kastar folk sig över inlägg där det står typ: "cha, nu sticker jag till stallet" och en bild man sett miljoner gånger tidigare. Stora bloggare kan få massa kommentarer på ett inlägg med bara en bild... Klankar inte ner på större bloggar nu och säger att de inte anstränger sig, men även om de inte skulle göra det, så far inte statistiken åt pipan, det gör den däremot åt "småbloggare", inklusive jag. Vi lägger flera tidsinställda när vi är borta, vi skriver långa, genomtänka deepshit inlägg, vi lägger ut bilder och filmer och skriver om våra ridpass, vi fixar och finslipar på våra headers, eller försöker hitta någon som kan göra en fin, men ändå, ÄNDÅ fastän vi kämpar, så har vi svårt att hålla fast vid den lilla mängd som läser vår blogg... :/ Men nej, jag skulle inte klara av pressen att ha en blogg med flera tusen bloggläsare, men som du också sade: att ha ett par hundra läsare skulle vara lagom :) Superbra skrivet, dock blev min kommentar väldigt slarvigt skriven, men aja. Håller iaf med dig till hundra procent :D



Kram,

Matilda - Ridsport Finland

2012-01-18 @ 18:58:41
URL: http://http:/ridsportfinland.blogg.se
Postat av: Matilda

Haha, ojdå, skrev länken till bloggen slarvigt. Alltså www.ridsportfinland.blogg.se

2012-01-18 @ 19:00:40
URL: http://ridsportfinland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0