Annonser från BloggPartner

Vilken dag!

Tänkte nu berätta om min händelserika dag!

Jag kom ut till stallet vid 1, tog in Kislany och borstade henne, idag kunde jag även spola benen sjjälv å henne, så då tänkte jag att, men detta kan ju bli bra idag om hon är så duktig!

Gick sedan ut i paddocken och började träna lite, hade långpisken med mig, ho gick lite på en volt runt mig och skötte sig bra tycker jag, hon var dock väldigt sällskapssjuk och ville gå vid mig hela tden!

Jag ropade in till pappa som va i stallet om han kunde komma med lite godis som jag kunde ha när hon var duktig. Efter det blev Kislany helt galen! Hon försökte gå på mig, bita, och sparka! Hon var förbannad! Har ingen aning vad som tog till henne, hon har ALDRIG gjort så innan! Men eftersom hon är unghäst var det ju bara att säga ifrån! Vi fortsatte en stund till innan jag tog in henne igen! I stallet var hon glad igen men när jag skulle ta ut henne till hagen och nästan var framme så tvärnitade hon och reste sig! Det har hon heller aldrig gjort... Jag är glad att jag hade avstånd från henne. Hon kom ut i hagen i alla fall men hon var sur på dom andra hästarna och hon bråkade lite med frisbee. 

Efter ett tag kom mina kusiner ut och en av dom fick skritta lite på carat, det gick jättebra. Sen när jag skulle ta in hästarna... Vi släpper alltid dom från hagen så dom spirnger in själva för där ligger mat i stallet och som vanligt gjorde jag det... Kislany och Frisbee var först ut och samtidigt som jag släppte dom, släppte grannen ut sinhund som triggade igång hästarna som stack! alla hästar stack runt husen och iväg, ut på en åker 50 m längre bort. Jag vart helt chockad haha för så gör dom ju aldrig tills jag förstod vad som hänt. Det var bara till att vissla, dom är vana vid visslingarn och kommer, så alla hästar vände och galopperade som galningar tillbaka till stallet och runt igen och in i stallet! Till slut kom alla in där dom skulle och jag kunde pusta  ut! 

Kislany som drog igång det hela var heltaggad hela dagen, så jag är nästan glad att jag inte ledde henne för hon hade ju kunnat dra omkull en hur lätt som helst. 

Hon som alltid brukar va så lugn, man kan inte undgå från att man blir lite ledsen när hon beter sig så efter dom gångerna som gått så bra! 

MenMen det slutade ju bra och jag blev en erfarenhet rikare.

Hur har er dag varit idag?



Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0