Annonser från BloggPartner

You don't have to be afraid

Detta blir ett inlägg till alla er som är rädda för någonting inom ridningen!

Jag tror att ni flesta såg första avsnittet av ponnyakuten i söndagskväll. Där fanns en tjej som var rädd för att rida ut efter en olycka. Jag vill ge all creeds till er som VÅGAR erkänna att ni är rädda för någonting, det kanvara att rida ut, hantera hästen på marken, hoppa ja det finns många saker man kan vara rädd för men det finns få människor som vågar säga det! Tyvärr inom ridsporten har det blivit lite att man ska vara bäst på allt vilket leder till att man inte blir helt ärlig i vissa situationer. Vi tar en hopprädd för ex. det finns många som är rädda för att hoppa  men inte vågar visa det för att då skulle hon/han vara sämre än de andra. Istället ger H*n sig på ett hinder som H*n egentligen är skiträdd för att hoppa, och då kan det istället leda till att någon blir skadad och ryttaren blir ännu räddare!

Istället tycker jag att man säger till när man tycker att saker och ting blir läskigt och tar hjälp istället! Det är  mycket starkare gjort att att hålla tyst och kanske förvärra det inte istället. Man ska inte stressa i ridningen, ta det i din takt och gör ingenting du tycker är läskigt, det kommer, du kommer kunna hoppa det höga hindret, du kommer kunna rida ut! En viktig del i det hela är att man måste Vilja, viljan måste vara stark för att man ska klara av det! Ta Julia i PA1 som var hopprädd, hon vågade inte hoppa 30 cm Men hon tog hjälp och i slutet hoppade hon 70 cm utan att blinka, för att hon vågade säga ifrån, hon fick hjälp, och hon hade viljan.

Dit jag vill komma är att ni ska inte vara rädda för att säga ifrån! Jag vill ge creeds till er som kan säga : Jag tycker det är läskigt!
Till er som ännu inte vågat säga det än, gör det, du kommer få så mycket emr ut av din ridning och du kommer att vara stolt över dig själv, du kommer klara det!



Finns det någon av mina läsare som har något ni är rädda för? Vad har ni i så fall gjort/ Har du gjort någonting ååt det?


Lånad bild på Julia och Jamba från PA 1 ( från google)

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0