Annonser från BloggPartner

Frågestund- svar

Här kommer svaren på de 10 utvalda frågorna!
 
Aurelie
Har du en egen häst?
Jag tror att jag får ta detta igen så att alla förstår! Jag har ingen egen häst!! Kiralyn var min medryttarhäst i 5 år så jag hade henne som min egen, Pilgrim är min sköthäst tillsammans med Ronja , de står i samma stall så jag tar båda när jag är där uppe, och Pino som jag skriver om då och då är.. Finns nog inget namn för det men hon är min pappas kollegas häst som jag rider lite då och då när hennes matte har fått förhinder eller liknande, då hoppar jag in istället.
 
Vad vill du satsa på inom hästbranschen?
Bra fråga! När jag var mindre var det självklara alternativet veterinär! Jag kunde inte drömma om något annat. Men nu på "äldre dar" så har jag tappat det, man lär sig säkert att hantera det men jag tror inte att jag hade klarat operationer och avlivningar osv! Jag är för mesig! Det är dock med djurbranschen.
Om vi bara ska ta gällande hästar så vet jag inte riktigt om jag vill satsa på något direkt, hade jag haft förutsättningarna så hade det nog varit annorlunda! Men som det ser ut nu så det ända jag vill är att hitta en häst som jag  trivs med  och utvecklas tillsammans med och endast ha roligt! Det är de viktigaste för mig.
 
Jobbmässigt när jag blir äldre så vet jag inte riktigt, jag kommer gå djursjukvård på Helsingborgs Ridgymnasium som det ser ut nu om inget plötsligt dyker upp. Sedan ett tag tillbaka har jag varit inne lite på att läsa vidare till hippolog, men ja, jag vet faktiskt inte!
 
Elin
 Hur är du som person?
Hm, det är alltid svårt att berätta om sig själv tycker jag men jag ska göra mitt bästa. Kortfattat så är jag en person som alltid vill göra saker, avskyr att bara sitta still och dega! Jag brinner verkligen för hästar och djur i allmänhet.
Mitt humör går ofta lite upp och ner, ena timmen är jag jätteglad och andra lite...... e. mindre glad.
Jag vill väldigt mycket. Jag är rätt trevlig om jag får säga det själv, blyg bland mycket folk som jag inte känner. Jag är nog lite av en ensamvarg, även om jag inte vill det så har det hänt så mycket som snurrat världen för mig, men hoppas att det ska bli betydligt bättre till hösten!
Men ja, jag är rätt snäll faktiskt :-) Tar ofta andra framför mig själv och lyssnar på andra och sätter mig själv lite i skuggan. Självförtroendet är väl inte på topp....
 
Tror du att du nånsin kommer nå SM med din häst/hästar?
Eftersom jag inte har någon häst så måste jag väl säga nej! Mer om tävling kommer längre ner!
 
Och om du gör det i vilken gren?
Om jag hade gjort det så hade det varit i hoppning!
 
Annie
Vad är ditt mål med dina hästar?
Som jag skrev ovan så har jag ingen egen häst vilket betyder att jag inte har några direkta  mål..
Men som säkert de flesta gör så har jag mål i huvudet som jag vill uppnå.
Att ha en häst som jag kan utvecklas tillsammans med och ha roligt står högts på listan. Att ha förtroende för varandra betyder otroligt mycket för att kunna nå någonting. Jag är väl ingen direkt tävlingsmänniska pga mina nerver, blir påtok för nervös.. Tyvärr! Men att komma ut på lite pay n jump för skojs skull och träna bort nervositeten är ett mål som jag har, sen hur det går med det återstår att se! 
 
Att kunna jobba med "mina" hästar från marken och ha det förtroendet för hästen och den för mig att man inte behöver oroa sig eller tänka " tänk om" med . Och som sagt bara ha kul och njuta av varandras närvaro, att helt enkelt bli en bästa vän.
 
Är du mycket för tävling isf vilken gren?
Njä det vill jag inte påstå! Jag skulle gärna vilja tävla på lägre nivå typ Lc-Lb något i hoppning bara för skojs skull. Men jag har för mycket nerver och för kast självförtroende , blir så himla nervös när folk tittar när jag rider... Jag menar, jag blir nervös när jag inte vet vilken häst jag ska rida på ridskolan, eller ja när jag red där. Jag är en sån som trivs med en häst som jag lär känna. sen kan det vara kul att prova någon ny nångång ibland, men ja, jag gillar att oftast rida samma häst och VETA vilken häst jag ska rida!
Men för att komma tillbaka till frågan, så jag är ingen jättetävlingsmänniska precis, men jag skulle vilja satsa mer i hoppning, är inte så mycket för att pränta in dressyrprogram! Dock rider jag betydligt mer dressyr än hoppning,så det hade varit roligare med mer träning och utveckling i det!
 
Undra även vad det är för raser på dina hästar?
Kiralyn var ett shagya-arab sto! Världens bästa häst var hon...!<3
Pilgrim är ett svensk halvblod e: Nobel 994
Ronja är en shettis
 
Fanny
Största målet inom ridningen?
Att få en häst? :-) Utan häst inga mål tyvärr. Men jag har skrivit ovanför lite mål jag skulle vilja nå om jag hade häst :)
 
Sofia
Vilka grenar satsar du på med dina hästar?
Som du nog förstår på mitt bloggnamn så är jag en allroundryttare! Så jag skulle väl säga att jag satsar på att bli bättre i både hoppning och dressyr! Men jag skulle vilja lägga in en lite högre växel i hoppning, har dock inte hoppat så himla mycket så har en heldel att ta igen där! jag vill inte påstå att jag är höjdrädd men blir lite osäker vilket inte är så konstigt med tanke på hur pass lite jag hoppat. Men ja, jag vill bli bättre i båda de grenar :-)
 
Bonusfråga:
Känner du Linn Strelin?
Nej det gör jag TYVÄRR inte ;) Det är dock hon som har gjort mina designer vilket jag är kanonöjd med! önskar att hon inte slutat sälja !!
 
Tack till er som var med :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Clara

Vem var det som vann bloggtävlingen om ett hästporträtt egentligen? Kanske var det du! Kolla in hos oss under morgondagen så får du veta!

Mvh Clara på Tvistirni :)

Svar: Inga reklamkommentarer tack!
Rebecca

2012-07-31 @ 23:45:53
URL: http://tvistirni.webblogg.se
Postat av: Sabine

Men Gud så fin blogg!!! Vem har gjort din design? Gud så fin! Svara gärna på min blogg! Här kommer jag stanna

2012-08-01 @ 01:00:42
URL: http://jagochjasmin.blogg.se
Postat av: Sabine

Men Gud så fin blogg!!! Vem har gjort din design? Gud så fin! Svara gärna på min blogg! Här kommer jag stanna

Svar: Tack så mycket! Det är Linn Strelin som har gjort den!
Rebecca

2012-08-01 @ 01:00:43
URL: http://jagochjasmin.blogg.se
Postat av: Linn Ingvarsson

Svar: Tack, det står här --> http://dressyrmupparna.se/dagens-outfit-40/30330

2012-08-01 @ 10:26:05
URL: http://dressyrmupparna.se
Postat av: Felicia

Hallådär! :)
Just nu på bloggen pågår Veckans Häst/Ponny, maila in en bild på din häst om du tycker han/hon är den finaste och bästa hästen! :)
Hoppas du kikar in, kram TeamNyrk! :)

2012-08-01 @ 12:03:52
URL: http://teamnyrk.blogg.se
Postat av: erika

Åhh vilken fin blogg!! :;)

Svar: Tack så mycket :)
Rebecca

2012-08-01 @ 13:34:19
URL: http://eriikajakobsen.blogg.se
Postat av: Clara

Tävlingsdags igen! Jag lottar ut ett hästporträtt på bloggen ännu en omgång! Var gärna med du också, eller sprid tävlingen vidare så blir jag superglad :)

http://tvistirni.webblogg.se/2012/august/ny-utlottning.html#comment

Kram Clara på Tvistirni

Svar: Inga reklamkommentarer tack!
Rebecca

2012-08-01 @ 21:38:10
URL: http://tvistirni.webblogg.se/
Postat av: Maria

Haha vad lustigt! Jag rider också min pappas kollegas häst! Haha, håller med dig om att det inte finns någon bra titel till den hästen xD

2012-08-25 @ 09:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0