Annonser från BloggPartner

Gårdagens ridpass- utvärdering

På torsdag och fredag ska jag rida Pino så igår fick jag en träning av Heidi så jag har lite tips på vad jag kan träna på och göra.
 
Det var ett bra pass som även det var i regnet , ovanligt när jag rider ;) Menmen, det gick somsagt bra.
Värmde upp i skritt på långa tyglar först innan jag kortade upp dom och började jobba henne. Ställde henne åt båda hållen och gjorde skänkelvikningar.
 
Travade sedan henne och gjorde lite övergångar från skritt till trav till skritt, jag behöver bli lite kvickare med mina hjälper och få igång henne snabbare så  det kommer jag träna på , på torsdag.
 
Vi gjorde även endel övergångar från skritt till galopp, och ville få snabba reaktioner från oss båda.
Påbörjade bakdelsvändningar också och fick till det ett par gånger åt båda håll, behöver dock tränas en hel del från min sida!
 
Det var en snabb utvärdering, Jag kommer ta med mig tipsen som jag fick till på torsdag och fredag. Mitt minne är rätt kort just nu så jag gjorde säkert fler grejer som jag inte kommer ihåg just nu haha, blev lite volter och så med !
 
Hon slängde sig en gång precis i början, vet inte riktigt vad som hände, men jag satt kvar och allt gick bra.
 
På Torsdag hoppas jag att det är fint väder så vi kan klicka några bilder samt filma, kommer ev upp här då.
 
Nu ska jag käka, sen ska jag svara på frågorna på frågestunden så passa på att ställa dina frågor innan!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Daniela - Fälttävlansryttare

Hej!
Allt bra?

Kika gärna in på min blogg om du får tid över, du kommer inte att ångra dig :)

2012-07-31 @ 21:14:38
URL: http://powerpony.blogg.se
Postat av: emelie

fin blogg:) & fina hästar!

Svar: Tack :-)
Rebecca

2012-07-31 @ 21:21:49
URL: http://nattstad.se/emelieerikszon
Postat av: Alexandra

fin blogg :D

Svar: Tack! :-)
Rebecca

2012-07-31 @ 22:13:47
URL: http://alexandraas.webblogg.se
Postat av: Anna

Vad rider Heidi mest Pino som, hopp eller dressyrhäst? har du hoppat henne? eller hon hoppas kanske inte alls... :)

Svar: Pino är en dressyrhäst så det är de dom satsar på :) De tävlar upp till MSV.c så de är riktigt duktiga! Jag har inte hoppat henne, och hon hoppas i stortsett inte alls, hon blir lite, som jag förstått de, väldigt till sig och ganska tramsig, om hindret är på 50 cm så hoppar hon 150 ;)
Rebecca

2012-07-31 @ 22:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0