Annonser från BloggPartner

Upplägget av ett ridpass

Jag har funderat länge på det med bra ridpass. Hur man ska lägga upp det osv.
Jag kom fram till hur jag hade kunnat lägga upp ett pass, långt ifrån alla men här är ett exempel på ett genomgående ridpass:
 
Framskrittningen tycker jag är allra viktigast, det vet jag själv när jag träbar att har man inte värmt upp ordentligt så blir man stel! Så en framskrittning på minst 15 minuter, sedan trava ett par varv åt varje håll. Galopp är oftast bättre än trav så då får det bli mer i den gångarten, så efter traven blir det galopp , ganska sp fritt och i ett friskt tempo. Skulle väl säga art uppvärmningen ligger på 25-30 minuter innan det "riktiga" passet bärjar! 
 
Sen skulle jag nog börjat på skritr igen, gjort skänkelvikningar och skolor, tempoväxlingar mm. Skulle även gjort en del övergångar, skritt-trav skritt-galopp-trav! 
 
Och även här mycket galopp , långsamt , snabbt, samlat, och lång/låg.
 
Som avslutning skulle jag skrittat lite för att varva ner och sedan jogga av i kanske 5-10 minuter.
 
Vad tycker ni om detta upplägget? Hur hade ni gjort? 
 
Nu vet jag inte hur detta inlägget blev, skrev från mobilen så det återstår att se!
 

Kommentarer
Postat av: Lina & Evelina

Måste bara säga att du har en otroligt snygg header! Hela designen är underbar :D

Svar: Tack så mycket :-)
Rebecca

2012-07-28 @ 16:07:15
URL: http://orustryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0