Annonser från BloggPartner

upside down

Vi har alla olika åsikter och värderingar om saker och ting, det finns lika många åsikter som det finns människor på jorden! det vill säga, en hel del...
 
Vi uttrycker oss olika, vi har olika uttal osv, men vem är det som säger vad som är rätt och fel?
 
Som ryttare får man utstå en hel del, av utomstående som inte förstår sig på vår passion till hästar, dessa underbara och fantastiska djur! Men ingenting är värre än vad som pågår ryttare  i mellan.
Man ska göra si och man ska göra så med sin häst, de sättet att rida är fel, gör såhär istället så kanske din häst blir bra, den hästen har fel utseende, eller den hästen är inte ämnad för att göra ditten och datten.
 
Det finns närmera en oändlighet av vad jag kallar det, kränkande och påhoppande uttryck som vi ryttare säger till andra ryttare!
 
Jag menar, vad är det? Ska vi inte alla hålla ihop? Vi brinner för samma sak, dvs hästarna! Vi borde kunna dela kunskap och ta emot kunskap av varandra för att lära oss mer och ta hand om våra vänner på bästa sätt, inte sitta och hacka på någon annan för att kanske just Du tycker att någon rider en häst fel,enligt din mening, men ingen kan allt! Vi kommer aldrig bli fullärda, varför är de så få som förstår det?!
 
Att dessutom vara en ridande bloggare/bloggerska, tar priset! Här går man ut offentligt med det man sysslar med och låter andra ta del av det och man lär sig själv av andra, men så kommer de där små charmtrollen, de som är så himla duktiga och kan allt om allt och alla, de som vet precis hur andras hästar fungerar utan att ens ha sett hästen, aldrig rört den , aldrig träffat eller lärt känna den, det är banne mig imponerande! Hade varit  häftigt att veta allt om andras hästar! ;)
 
De finns många som kläcker ur sig kommentarer här på internet av ren avundsjuka, det går inte att undkomma, men sen finns de de som helt enkelt inte bryr sig, de skiter fullständigt i om de sårar någon annan, och DET är skrämmande! Att man har så lite respekt för andra människor att man inte ens bryr sig om andras känslor, respekt är någon man förtjänar, något som byggs upp, och jag kan lova er, de som kommenterar av ilska och inte bryr sig, de kommer aldrig att få någon respekt! Speciellt inte av mig!
 
Jag struntar fullständigt i om kommentaren är riktad till mig eller någon annan människa, men respekten är förlorad!
 
Jag har tack och lov inte råkat ut för så många s.k hatkommentarer men de få jag fått, de gör mig förbannad! Jag tar det till  mig och kan inte sluta tänka på hur respektlös denne är! Det  gör ont att få kommentarer som ska ifrågasätta allt man gör, säga att det man skriver är ren bullshit osv, och även det skrämmer mig hur lågt man kan sjunka och inte kan inse att vi alla tycker olika!
Såklart ska man få säga sin åsikt, men har vi verkligen inte kommit längre än att vi måste uttrycka oss otrevligt och negativt? Har inte människor mognat såpass att man borde tänka på hur och vad man skriver innan man trycker på "skicka" ?
 
Inlägget är delvis baserat på Johanna Grant's "åsiktsinlägg" där hoon berättar om de som ifrågasätter hennes hästhållning och ridning. Jag har ärligt talat blivit jätteledsen om någon gjort så mot mig när jag verkligen försöker ta hand om min häst på allra bästa sätt, lägger ner hur mycket tid som helst för att den ska ha det så bra som möjligt! Det är strongt av henne att ta det på de viset hon gör!
 
Det jag vill komma fram till är att vi borde hålla ihop, ridsporten är en utsatt sport i allmänhet och vi borde därför lära oss att respektera varandra, acceptera att vi gör olika handlingar och tycker olika, men vi alla försöker!
Ska man uttrycka sig på internet där myckert ofta missuppfattas så får man lära sig att tänka på andra och försöka sätta sig in i andras handlingar, man behöver inte ifrågasätta allt,  vi får anta att vi alla tar hand om våra djur på bästa sätt, för om de inte gör de, är jag säker på att det kommer fram!
 
Men jag tycker inte att man kan uttrycka sig negativt innan man vet hela sanningen  och vad som ligger bakom det hela! Inte ens en vanlig text, som den jag skrev "ridsporten i ett nötskal" Det var hemskt onödigt av några att kommentera på de vis de gjorde, men här får även jag acceptera deras handlingar och gå vidare!
Det var inte lätt, det är inte lätt, och jag förstår inte varför de blev som de blev, förmodligen kände de sig träffade och det är väl då jag gjort mitt? Jag fick ut de jag ville, även om jag kunde uttryckt mig annorlunda!
 
Har man inget vettigt att säga så kan man låta bli, lättare än så blir det inte!

Kommentarer
Postat av: Håkan

Såååå jäkla rätt!! Men som sagt, det finns många idioter där ute!!

Svar: Ja det gör det verkligen!
Rebecca

2012-07-28 @ 23:43:21
Postat av: FIA- TEAM EQUIPE

Bra inlägg! Jag tror att folk som känner sig hotade vill trycka ned andra för att bekräfta (för sig själva) att de är bättre.
Säg att jag skriver snyggt, och du skriver också snyggt. Då känner jag mig hotad, för jag vill vara bäst! Jag letar då efter fel hos dig, och kan komma med knasiga saker som "dina G:n är för kantiga. Mina är runda och fina". Helknäppt förslag, men det är liksom själva grejen som jag försöker beskriva, haha! Är jag en duktig ponnyryttare som känner mig hotad av att Nellie Berntsson är duktig, ja då trycker jag ner henne för att få mig att känna mig bättre än henne. Det behöver inte vara nedtryckade saker ang. ridning, det kan vara att hon matchar fult, har ett fult stall, osv osv.
Hästbloggvärlden är bra konstig!

// FIA - TEAM EQUIPE
www.teamequipe.blogg.se

Svar: Så sant!! haha jag gillar dina exempel ;) Tack för din kommentar!!
Rebecca

2012-07-29 @ 10:31:19
URL: http://www.teamequipe.blogg.se
Postat av: E M I L I A - BRKRYTTARE

bra skrivet inlägg! jag tycker precis som fia som skrev kommentaren ovan, hästbloggvärlden är bra konstig...

snygg blogg btw ♥

Svar: Tack! Precis, det gör jag också, ja det är en konstig värld vi lever i ! haha :)Tack för din kommentar!
Rebecca

2012-07-29 @ 11:09:15
URL: http://brkryttare.blogg.se
Postat av: anna

hej du skulle var GULDVÄRD om du skulle rösta på min i en fototävling mer info finns på bloggen tack på förhand!

Svar: Jag accepterar inte reklamkommentarer, så tyvärr! Lycka till ändå.
Rebecca

2012-07-29 @ 12:19:51
URL: http://annamarialarssson.blogg.se
Postat av: sandra lindfors

frågestund

http://sandralindfors.bloggplatsen.se/

2012-07-31 @ 10:10:30
URL: http://sandralindfors.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0