Annonser från BloggPartner

bloggare- skyldigheter?

Jag har funderat ett tag på hur det är med det där med skyldigheter och vilket ansvar man har som en offentlig person.
 
Jag läser på så många bloggar i kommentarsfälten : Varför rider du utan  hjälm, tänk på de yngre! Du ska vara en förebild och hit och dit!
Men egentligen, vilken skyldighet har man och vilket ansvar har man när man lägger upp en ridbild utan hjälm?
Är det inte upp till var och en hur man väljer att göra?
 
Personligen anser jag att man bör ha hjälm på sig när man rider, men om en tjej/kille valt att inte ha det, vad har då jag att säga till om då?
Sålänge jag sköter mitt så råkar ingen ut, förutom möjligtvis den som rider utan hjälm!
 
Att vara en förebild, hur många elitryttare tror ni inte rider utan hjälm utan att det blir ett hejdundrandes kalabalikutbrott bland ungdomar ( delvis vuxna)  jo, det är en heldel som rider utan, tyvärr men sant.
 
Jag anser att det är upp till föräldrarna att hålla koll på om sitt barn tänker på säkerheten eller inte, inte denna såkallade Förebild...! Jag blir så trött på den ursäkten!
 
Man bör använda sunt förnuft när det gäller sånahär grejer. Och föräldrarna bör lära sina barn att man inte alltid ska göra om sina Idoler oavsett hur mycket man gillar de, för att alla är vi människor, vi gör misstag, vi tänker annorlunda, har olika åsikter och så vidare.  Men för att man gjort ett misstag eller tyckt på ett annat sätt så behöver inte det betyda att man är en dålig människa som lär ut fel  eller ger fel budskap!
 
Snarare tvärtom! En förebild för mig är en person som kan inse sina brister, en som kan göra fel och vågar stå för det och samtidigt är jä*ligt bra på det han/hon gör, en ödmjuk person!
 
Inte en bloggare som sitter vid en datorskärm och lägger upp lite provocerande bilder eller en text som får folk flyga i taket av ilska, för det finns så mycket som man inte sett eller hört om den personen. Jag förstår dock de som har en bloggare som förebild och idol men jag har det själv inte! Jag vill att man ska kunna slippa se och höra provokation hit och dit, det ska ske på ett spännande sätt där man vill ta reda på mer fakta om denne människa och vill lära utav den. Jag tycker att det är ganska svårt att lära efter några ord och en bild, jag vill se, uppleva!
 
Säkerligen ett rörigt inlägg , men det jag vill få ut är att ingen är perfekt, alla gör misstag, och man kan itne skylla på att man ska vara en Förebild såfort någonting blir "fel" Man ska vara den man är, man ska vara äkta och inte spela ett spel!
 
ni får gärna dela med er av era åsikter om detta, och detta var absolut ingen pik till någon eller något utan bara rent allmänt, så inga nagetiva toner nu! ;)

Kommentarer
Postat av: Zimone ♥

fiin blogg:) KOlla gärna in min blogg!

Svar: Tack!
Rebecca

2012-07-07 @ 11:40:20
URL: http://starshadow.blogg.se
Postat av: Julia Sjöström

grymt inlägg!

Svar: Tack!
Rebecca

2012-07-12 @ 12:24:40
URL: http://rsjulia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0