Annonser från BloggPartner

presentation- Rebecca Vinje

Jag har märkt att jag fått endel nya läsare vilket är kul, så jag tänka ta en liten presentation av mig så ni lär känna mig lite bättre och vet vem jag är.

Ja, jag heter Rebecca Vinje , fyllde 17 år 6 juni. Jag är bosatt strax utanför Helsingborg i Skåneland där jag trivs bra!
Jag antar att ni förstått att detta är en hästblogg där jag skriver ( oftast) om mina ridpass på helsingborgs ridskola (privatlektioner) dock är det sommaruppehåll där nu. Jag bloggar även om mina "sköthästar" Pilgrim och Ronja, en närmare presentation av dom kommer!

I höstas skulle jag börjat gymnasiet vilket jag i och för sig gjorde men valde att avsluta och börja om på nytt nu till hösten -12 efter felval! Jag kommer då att börja på Helsingborgs Ridgymnasium, där jag är inskriven, och kommer gå Hästhållning- djursjukvård, hoppas på att det ska bli bra och att jag kommer trivas där!

jag har ridit och sysslat med hästar i ca 10 år, dock har jag haft ett uppehåll på 1 år ca för ett bra tag sedan. Jag skulle kunna säga att hela mitt liv kretsar runt hästar och djur överlag, tyvärr har jag inte möjligheten att utöva det varanda dag som jag hade önskat, men vemvet, det kanske kommer! Man kan ju alltid hoppas!

2006 började jag ta hand om ett sto, shagya-arab, hennes fina namn var Csárdás KiralynÖ , kallades Kiralyn. Det var verkligen den bästa häst jag någonsin träffat på, hon var min bästa vän och låg/ligger mig väldigt varmt om hjärtat! Hon var 18 år när jag började rida henne och hon var ett avelssto vilket betyder att jag inte direkt tränade någonting med henne utan det var mest mysiga skogsturer ( läs: galna skogsturer ;) ) Men ibland klampade vi in på ridbanan för att försöka utföra ett dressyrpass , som oftast inte gick något vidare !

I 5 fina år tillbringade jag störta tiden hos henne, fram till November -11 då hon skadade sig, hovbensfraktur, vilket resulterade till att vi fick ta bort henne i december, 15 för att vara exakt! Det var bland det värsta jag någonsin varit med om! Att veta att sin bästa vän , inom några dagar, inte längre finns är ingen kul tanke! Jag har lite av hennes tagel som jag ska rama in! Men jag är tacksam för att jag fick 5 år tillsammans med den bästa hästen..!


Jag är även intresserad av fotografering och i 17års present fick jag en ny systemkamera, Nikon D3100, som jag tänkte använda för att bl.a fotografera ekipage! Så om du behöver en fotograf någongång så hör gärna av dig till mig så pratar vi mer!

Ja, det var nog allt ni behöver veta om mig, har ni några frågor är ni välkomna med de!

Tack för att just du läser mig blogg!!


Världens finaste Kiralyn!

Kommentarer
Postat av: Wilma

Är med i Hööks foto tävling och det skulle vara jättekul om du ville rösta på mig, skulle bli sjukt glad :) http://www.facebook.com/#!/hookssverige/app_435599139806783

2012-06-17 @ 18:06:18
URL: http://wilmafur.blogg.se/
Postat av: Annsofie

Och fortsätta ska jag ! :D tack så mycket, hoppar du något eller kör du på dressyr/fälttävlan eller lite av varje? :)

2012-06-17 @ 18:24:33
URL: http://annsofielinderoth.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0