Annonser från BloggPartner

träningstips

Här kommer ett träningstips från Hippson som jag tyckte verkade kanon! Måste prova det!

Gör så här:
Rid enligt skissen. Galopp ett halvt varv, trav ett kvarts varv och skritt ett kvarts varv. Byt varv med jämna mellanrum, konerna hjälper till att få volten rund.
Det går bra att göra om övningen efter egen fantasi och efter hur hästen känns - kanske galopp ett halvt varv och trav ett halvt? Eller bara halvhalter vid konerna?
Ett knep för att få till bättre fattningar är att flytta hästen lite i öppna innan fattningen. Då trillar inte bakdelen in, tipsar Suvi.

 

Syfte:
Lydnad och kontroll, samt att få känslan för en rund volt.

Svårighetsgrad:
Medel. (Övningen blir lättare utan galopp.)

Tänk på det här:
Använd båda skänklarna.
- Det är vanligt att man mest använder innerskänkeln, kanske för att många ridlärare har tjatat om "innerskänkel och yttertygel", säger Suvi


Glöm inte frågestuden, den hittar du HÄR


Kommentarer
Postat av: Madde

Sv: Hej!

Nu är det så att jag vet inte hur nikon kamerorna är för jag har en Canon men du ska försöka att ha så kort slutartid som möjligt och hällst inte så stor ISO, på ISON brukar jag ha Auto så Kameran får bestämma själv om hur ljus bilden ska vara.



hittade detta på en sida men själv tycker jag att det var rätt svåra ord (enligt mig xD)

#2 FRYS MOTIVET



För att kunna få en skarp bild på ett motiv i rörelse är det viktigt att ha en kort slutartid, vilket innebär att filmen (eller sensorn) exponeras under ett väldigt kort tidsintervall. Detta kräver ett stort ljusinsläpp, vilket man får genom ett lågt bländartal. På många kameramodeller kan man själv bestämma en slutartid och låta kameran reglera övriga inställningar, detta markeras ofta med TV.



du kan ju läsa mera här http://www.mintur.se/fotoskolan/lektioner/motiv-i-rorelse



sen går det att googla på olika saker så brukar man få napp ibland :)



hoppas detta hjälpte!? :)

2012-06-18 @ 20:44:23
URL: http://duvetmadde.blogg.se/
Postat av: Hanne

Superbra med massa sånna här träningstips, den här övningen är jättebra. Och det är svårare än man tror att få till det ordentligt :)
Superfin blogg också :)

Svar: Vad bra att det uppskattas!! :) Jo visst är det alltid svårare än man tror men som du säger det är en bra övning! Eller det verkar det som i alla fall då jag inte provat den själv :) och tack så mycket, det värmer!!
Rebecca

2012-06-19 @ 22:12:02
URL: http://hannemattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0