Annonser från BloggPartner

Dagens ridpass- balans

Ja, idag blev det balansträning med Mickey :-) Red som sagt för en ny tränare idag, även hoon var jättebra, gsv bra kritik och förklarade bra , även visade om något blev tokigt!

Jag red i stort sett bara på volten utom när jag red fram. Mickey kan va en sån som gärna fuskar och vill komma ifrån, vilket han även försökte med idag, han skjuter gärna ut höger bog och böjer halsen förmycket, så det fick jag jobba rätt mycket med, även min balans, så vi tog bort stigbyglarna efter en stund så det blev både trav och galopp utan.

Jag har ofta en tendes till att dra upp och spänna knäna istället för att länga benen och göra dom tunga, en annan sak vi även kom på  iidag är att jag sträcker fram höger arm vilket jag inte tänkt på innan så jag fick sitta och hålla i sadeln men den armen och sköta resten med vänster och skänklarna, ganske svårt  måste jag säga, man har ju blivit van vid en sak och sen ska man träna bort det, det tar tid, men som Malin sa, det såg fint ut mot slutet både med armen och benen, kunde även känna det eftersom allt blev lite rundare och mer balanserat!

Kul när man kan förbättras så mycket på 30 minuter!

ni kanske får en film från galoppen senare, får tänka på saken! ;) Han försökte springa ifrån mig lite ibland vilket syns på filmen för då drar han upp huvudet och pinnar på som en galning haha. Men jag trivs grymt bra med den lilla hästen, man får inget gratis och gör man inte som man ska så fuskar han, bushäst :D

Men ni får en bild på honom sålänge, innan ridpasset när han står och sover.


Kommentarer
Postat av: ebba

Så fin blogg!



kramizz

2012-03-26 @ 23:22:40
URL: http://ebbaliindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0