Annonser från BloggPartner

Hantera en "stökig" häst

Det har jag funderat på många gånger, vad är det man ändrar på sig själv när man ska hantera en häst som uppfattas stökig? Självklart varierar det oss var och en vad man tycker är stöktig. Men om jag tar en häst där Jonathan Medin står, Patrik Kittels häst som jag skrev om någon gång, det är en häst som jag uppfattar som stökig och det beror på att, dels för han inte kunde stå still i stallgången, han hoppade och studsade och dels för att han var väldigt stöddig och stum!
Men sen finns de de personer som inte hade brytt sig utan är "vana" vid sådana hästar. Men vad försökte jag ändra på mig själv då? Jo, eftersom han var som han var så ville jag försöka hålla lugnet och bete mig som en ledare, visst , sen är jag inte så jättebra på det eftersom jag inte är "van" vid stökiga hästar, men än Pilgrim när han vill busa ;)
Men det viktiga i det är att man försöker och om man är rädd så ska man inte visa det, för vad händer då? Jo hästen kan bli värre!

Vad uppfattar du som en stökig häst och hur beter du dig gentemot hästen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0