Annonser från BloggPartner

Svar på tal

Tänkte bara höra var du då står i det hela? om tävlingsryttare för det mesta ser hästar som maskiner (som jag håller med om till viss del) medans fritidsryttare inte bryr sig om hästens välbefinnande då de rider runt i trasig utrustning?

Svar:
Jag får nog sätta mig i fritids/hobbyryttare eftersom jag inte tävlar. Men som jag ävenskrev så ville jag inte dra alla över en kant eftersom det är långt ifrån alla som roder med söndrig utrustning men jag har sett väldigt många somgör det vilket jag definitivt inte tror kan vara bra förhästen, och nu menar jag inte bara ett schabrak som är sönder utan det är sadel och träns.

Hoppas du fick svar på din fråga! :-)


Kommentarer
Postat av: Therese jensen

Blir så helvetes irriterad på detta då jag mött många hästar som rids av hobbyryttare och många som rids av tävlingsryttare. Och tittar man på det så är det tävlingshästarna som mår bäst, dem har finast päls, finast i kroppen, mer glädje i ögonen, mer muskler, dem ser allmänt gladare ut och det är för att dem får göra det dem tycker är roligt!

2012-03-13 @ 15:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0