Annonser från BloggPartner

tionde mars

Nu är det snart mitten på mars, tider går fort.
Idag har jag tränat med mamma på gymmet + varit på väla, så har fått endel motion, behövs nu kan jag säga, rider man inte får man kompensera det med annat :-)

Jag ska se om jag kan få ihop nåt åsiktsinlägg senare idag så ni får hålla utkik!
Imorgon ska jag på kalas så uppdateringen kommer inte bli så jättebra om jag inte kommer på nåt tidsinställt som ni säkert förstår. På måndag ska jag i alla fall till stallet, hoppas att vädret är på min sida så jag kan ta lite fler bilder, och förhoppningsvis vill Ronja va med på bild och Pilgrim se lite piggare ut.

Hästnörd som jag är och "egenhäst-drömmare" så tittar jag ofta mycket på stallplatser, ifall dagen kommer haha men det som förvånar mig är prisskillnaderna i de olika stallen, självklart visste jag redan att det skiljer i pris i de olika delarna av vårt avlånga land, men att det skulle vara så mycket hade jag ingen aning om. Två stall kan ha samma  service men ha 1000 kr i prisskillnad, skumt ändå!

Har du egen stall eller inackordering? Vad betalar du i så fall i månade och vad får du för det? Om du vill berätta!

Om  jag skulle haft inackorderat så hade inte jag velat betala mer en 1000 kr, mycket hellre mindre, men jag hade inte behövt ha mer än kanske spån/halm och grovfoder, resten kan man fixa själv.
Men ja, det billigaste alternativet är såklart om man känner någon så man kan hjälpas åt, jag har inga problem med att hjälpa till i stallet istället för att betala! Då kan man ju spara mer pengar till hästen!

Men som sagt, hur har du  det?


Kommentarer
Postat av: Fanny ♥ (MFFRYTTARNA)

Söt häst! :D

2012-03-10 @ 18:59:21
URL: http://mffryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0