Annonser från BloggPartner

Dagens ridpass- skänkelvikningar

Som rubriken lyder stod det skänkelvikningar på schemat! Det blev en annan tränare idag, tydligen, haha Rosie var ledig! MenMen. Idag vill jag nog säga att passeet gick okej, det kan ju inte alltid  gå perfekt , eller hur?
Allt började i alla fall bra, kom till stallet och Mickey låg och sov, så det var bara till att väcka honom och få han att resa sig upp haha stackarn!

Men..... Det gick att sadla utan problem!!! haha han stod så snällt och stilla, min duktiga pojke!
Ridpasset var väl lite blandat , ena sekunden gick han jättefint och gjorde riktigt fina skänkelvikningar, och andra sekunden lekta han rodeohäst och blev jättesur på mig :( För första gången småstegrade han ! annars har han bara hoppat lite och sen inget mer med det, men inte idag! Han var stel och irriterad, i alla fall på volten. om videofy.me funkar så komme det en film senare!

Han hoppade till en gång i galoppen också, förmodligen för att han trodde att vi skulle göra fler vikningar, men ikke, sen skötte han galoppen super. Och avtravningen gick också bra!

Som vanligt är min hjärna knäpp i huvudet och får dåligt samvete när jag tycker att jag varit hård mot honom och gjort honom arg :( Men han spetsade öronen och var pigg efter + han fick mat så jag hoppas att han har förlåtit mig till nästa gång!! Annars blir jag lissen.

Så¨överlag var det okej, tyckte inte det var riktigt lika givande som för Rosie, men hoppas på bättre nästa gång :)

image description
Gammal bild

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej!



Jag skulle bli väldigt glad om du ville kommentera något i detta inlägg som du skulle vilja vinna i en bloggtävling!:



http://slowmotionphoto.blogg.se/2012/may/bloggtavlingsintresse.html#comment



Kram Elin :)

2012-05-04 @ 18:23:15
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0