Annonser från BloggPartner

ridfolket håller ihop

Nu tänkte jag lägga mig i ett ämne som jag inte är speciellt insatt i , nämligen tävling!
Jag har endast tävlat ett par klupptävlingar förskojsskull men som inte har gått speciellt bra haha, det var dock typ 5 år sedan minst.

Men ja, jag tänkte inte skriva någonting negativ om det utan jag vill bara prata lite om stämningen på tävlingar.
Läser en heldel bloggar där det är en tävlingsryttare som driver den och jag måste säga, jag är grymt imponerad av de som de skriver som de upplever på tävlingar! När de skriver att de ska träffa goa tävlingskompisar osv.
Att man kan vara vänner fast att man tävlar emot varandra, självklart finns det undantag som i det allra flesta sporter men överlag läser jag och ser bara positiva saker när man varit på tävling där folk träffar varandra! Det är verkligen superkul. Ridfolket håller ihop.

Om man tar fotboll eller hockey som ex så på matcher så finns där huliganer och liknande som ska bråka och slåss för sitt lag. Jag menar sånt förekommer inte i ridsporten! Vi går ju lixom  inte på en hästtävling och börjar slåss med motståndarna haha!

Vi går för att träffas och ha kul, utbyta kunskap. När det är lagtävlingar, inte tusan går publiken omkring och slår på varandra, eller?

Om vi ska dra något negativ inom detta så är väl det är det är så jäkla dyrt att tävla nuförtiden ;)
Men Ja, somsagt jag är verkligen imponerad av det jag fått se och höra..! Tummen upp!

Vad tycker ni om detta ?


Kommentarer
Postat av: RETARD RIDERS :@

Mja, fast kan dock tycka att många också ser på folk och önskar att det ska gå dåligt för dem på tävling. Det grundar sig såklart i avundsjuka.. Men många är också jättetrevliga! Vissa ryttare unnar dock inte en annan att det ska gå bra :/

2012-05-16 @ 20:23:42
URL: http://retardriders.blogg.se/
Postat av: FIA - TEAM EQUIPE

Jag upplevde något väldigt spännande för ungefär fyra eller fem år sedan när jag skulle starta en av ridskolans hästar i Gotacupen (hoppning, alltså). Ponnyn var inte så glad, så resultatet blev utvägrade. "klubbkompisarna" var jättedryga (och då var det ändå förklassen som gick kasst, där vi inte ens räknade placeringar för laget...) medans andra klubbar i närheten där jag känner folk kom fram och sa saker som "det går bättre i nästa klass" osv. Lite lustigt är det allt!



Men så kan man också läsa om X-antal "storbloggare" som skriver att de blivit mobbade av ponnymorsor, och att det gjort dem till starkare människor... Dock undrar jag var de ponnymorsorna befinnersig, jag har inte sett till så många som de verkar vara..! ;-)



// FIA - Team Equipe

www.teamequipe.blogg.se

2012-05-16 @ 21:22:32
URL: http://teamequipe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0